קניון מול הים באילת הוביל בפדיונות האופנה בחגי תשרי

לפי מערכת ריס, הקניון האילתי רשם בספטמבר-אוקטובר פדיון של 111 שקל ליום למ"ר ■ ככלל, מכירות האופנה בתקופה זו עלו באחוזים בודדים, אך לא כל הקניונים נהנו מהעלייה

קניון מול הים באילת / צילום: תמר מצפי
קניון מול הים באילת / צילום: תמר מצפי

קניון מול הים באילת הוביל את פדיונות חנויות האופנה במהלך חגי תשרי - כך עולה מנתוני ריס שהגיעו לידי "גלובס". מדובר בנתוני מכירות חנויות האופנה לחודשים ספטמבר ואוקטובר 2014 של הרשתות החברות במערכת ריס.

בזמן שחנויות האופנה בקניון מול הים סיכמו את החודשיים של החגים עם מכירות של 111 שקל ליום למ"ר, בקניון מלחה בירושלים, השני אחריו, הסתכמו הפדיונות ב-94 שקל ליום למ"ר.

קניון עזריאלי תל-אביב נמצא במקום השלישי עם 91 שקל למ"ר ליום.

שלושת הקניונים המובילים הציגו בחגים מגמה שונה: בעוד שהפדיונות במול הים עלו בשיעור של 6%, בקניון מלחה ובקניון עזריאלי הם נשחקו ב-3.5% ו-2.2% בהתאמה.

במקום הרביעי נמצא הקניון הגדול בפתח-תקווה של קבוצת מליסרון, שסיים את חגי תשרי עם התחזקות משמעותית, כשמכירות האופנה זינקו ב-10% והגיעו ל-83 שקל למ"ר ליום.

במקום החמישי נמצא קניון גירון באשקלון עם פדיון של כ-80 שקל למ"ר, וזאת לאחר עלייה של יותר מ-4% בפדיונות.

קניון רמת-אביב ממוקם רק במקום השישי, עם מכירות של 79 שקל ליום, וזאת לאחר ירידה של 7% במכירות החנויות החברות במערכת ריס.

חשוב לציין כי מערכת ריס אינה משקפת את כל פעילות האופנה בקניונים, כיווון שחלק מרשתות וחנויות האופנה הגדולות אינן חברות במערכת, כמו למשל גוטקס מותגים (זארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי, ברשקה ו-GAP), רשת H&M ועוד.

עם זאת, נתוני המערכת משקפים היטב את מכירות אותן הרשתות שחברות במערכת ריס. אלה, כך נראה, סופגות ירידה בקניון רמת-אביב, וייתכן כי חלק גדול מהן כבר לא מתאימות לקניון ולמאפייניו, שפועל בשנים האחרונות להפיכתו לקניון יוקרה.

בכלל, מכירות האופנה בחודשיים האחרונים עלו, אם כי באחוזים בודדים (3%+), אך לא כל הקניונים נהנו מהעלייה. בנוסף, קיימת שונות גדולה בין רשתות וחנויות האופנה. בזמן שחלק מהן רשמו עלייה יפה במכירות, חלק אחר ספג ירידה.

קניונים נוספים שבלטו בעלייה במכירות האופנה הם קניון מודיעין וקניון גבעתיים של קבוצת עזריאלי, שמכירות האופנה בהם זינקו בכ-10%.

גם קניון עיר ימים בנתניה, קניון הזהב בראשון-לציון וקניון רחובות חתמו את תקופת החגים עם עלייה של 6%-7% במכירות האופנה.

לעומתם, המכירות בדיזינגוף סנטר בתל-אביב נחלשו (6.5%-), וכך גם בקניון איילון ברמת-גן (3.5%-) ובקניון הנגב בבאר-שבע.

הקניונים המובילים בפדיונות האופנה-ספטמבר אוקטובר
 הקניונים המובילים בפדיונות האופנה-ספטמבר אוקטובר