ציון ההוגנות שסוכני הביטוח נותנים לחברות: 7.5 בלבד

בסוגיית הנכונות לשלם למבוטחים לפנים משורת הדין התקבל ציון ממוצע של כ-6.9 ■ שלמה ביטוח, שומרה והכשרה ביטוח, מובילות בהוגנות בקבלת החלטות בתשלום תביעות ואחריהן מגדל ואיילון ■ החברות הפחות הוגנות הן מנורה והפניקס

שלמה אליהו  / צלם: יונתן בלום
שלמה אליהו / צלם: יונתן בלום

סקר עמדות סוכני הביטוח כלפי חברות הביטוח בתחומי הביטוח הכללי מוצא שסוכני הביטוח נתנו לחברות ציון של 7.5 מתוך 10 בנוגע להוגנות בטיפול בתשלום תביעות (יציבות ביחס לסקרים שבוצעו ב-2013 ו-2012).

בסוגיית הנכונות לשלם למבוטחים לפנים משורת הדין התקבל ציון ממוצע של כ-6.9.

החברות הקטנות, שלמה ביטוח, שומרה (שבבעלות מנורה מבטחים) והכשרה ביטוח, מובילות בהוגנות בקבלת החלטות בתשלום תביעות (ציון 8), ואחריהן בפער קטן מגדל ואיילון. החברות הפחות הוגנות הן מנורה (6.9) והפניקס (7.1).

שלמה ביטוח, שומרה והכשרה ביטוח גם מובילות אצל סוכני הביטוח בהיבט מהירות הטיפול בתביעה. מנורה מבטחים וכלל ביטוח הן האיטיות ביותר. בהקשר זה נציין כי מדובר בסקר חלקי בנוגע לחברות שעמן עובדים סוכני הביטוח. לפני חודשים אחדים פרסם אגף שוק ההון באוצר מדד מלא המבוסס על כלל התביעות, ושלא במסגרת סקר מדגמי כמו זה של הלשכה, ובו היה דירוג אחר כשחברות הביטוח הישירות לא נפקדו ממנו.

היבט נוסף שנבחן בסקר של הלשכה מצא כי לסוכני הביטוח אמון מועט יחסית באופן הפעילות של חברות לשירותי נזקי צנרת, שקיבלו ציונים חלשים שנעו בטווח של 3.9-5.6 בלבד.

כמו כן פרסמה הלשכה את מדרג חברות הביטוח בתביעות צד ג', העוסק בתביעות של אלה שנגרם להם נזק על ידי מישהו אחר. מדובר במדרג שבוחן את ההוגנות של אחד הממשקים הרגישים ביותר בין חברות הביטוח לציבור הרחב. תביעות אלה מוגשות לטיפול חברת הביטוח של גורם הנזק. השנה יש תמונה מעורבת: מצד אחד יש שיפור בטיפול שנותנות חברות הביטוח, עם ירידה של 40% בתלונות. מנגד הלשכה מגלה כי אין ירידה בתלונות מול חברות הליסינג. קיימת ביקורת רבה וחריפה כנגד ההתנהלות הקלוקלת לכאורה, ובהכללה, של חברות הליסינג בתביעות כנגדן.