גורמים במשטרה: "מעריכים שהמהומות יסתיימו בקרוב"

גל הפיגועים נמשך ותחושת הביטחון בקרב הציבור נסדקת, אך גורמים בכירים במשטרה משוכנעים כי המצב בשטח צפוי להשתנות: "לא ניפול בפח שטומנים לנו סביב הר הבית"

מהומות בירושלים / צילום: רויטרס
מהומות בירושלים / צילום: רויטרס

"ההערכה היא כי המהומות יסתיימו בקרוב". כך אמרו אמש (ג') גורמים בכירים במשטרה. "התמודדנו עם עשרות מוקדים של אירועים, הבנו במהרה שיש כאן גורמים אינטרסנטיים שרוצים להבעיר את הר הבית. אם נצליח לרסן את הר הבית נצליח לרסן לאט לאט ובהדרגתיות את שאר הגורמים בארץ".

הגורמים הוסיפו כי במשטרה "עוברים ממגננה למתקפה. המשמעות היא שלא ניפול בפח שטומנים לנו סביב הר הבית; זה יוצר לנו בעיות ברמה הבינלאומית". לדבריהם, אין בכוונת המשטרה לאפשר את הסיטואציה המקדימה "שבגינה אנו נכנסים להר הבית פעם אחר פעם. הצעירים שנכנסים מדי פעם ומסתגרים בהר גורמים לכך שאנו נאלצים לפרוץ לשם. אנחנו לא מתכוונים להתפשר. נשיג את השקט הזה".

"אנו משקיעים הרבה משאבים וטכנולוגיות כדי להתמודד עם המצב ובעת הצורך גם נפעיל כלים מיוחדים כדוגמת צווי הרחקה ומעצרים מנהליים, לא רק כלפי תושבי השטחים אלא גם על תושבי ירושלים", ציינו הגורמים.

דנינו: "ההסתה - בגלל מנהיגים משני הצדדים"

מוקדם יותר אתמול נשא דברים מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו בכנס המפכ"לים, והתייחס למתיחות בירושלים: "בכותל ישנם אלפי ישראלים יהודים שמתפללים. כמה מטרים משם, אלפי תיירים מסתובבים בחוצות העיר העתיקה. הכל שקט, הכל רגוע, הכל על פי הסטטוס-קוו בהר הבית. אין שום קשר למציאות שנראית בתקשורת".

"אין שום קשר להתלהמות חסרת הבסיס וחסרת האחריות למנהיגים מכל הכיוונים", הוסיף דנינו, "ולכן אני אומר, חייבים להרגיע ולהבהיר לכולם שאנחנו לא ניתן למציאות הביטחונית הזאת להימשך".