הרשת החברתית: האחים לבית גינדי משיקים את "שרונה מרקט"

בהשקעה של 530 מיליון שקל הושק אמש "שרונה מרקט" - שוק קולינרי מקורה בסמוך למתחם החנויות בשרונה, שייפתח לקהל הרחב במארס 2015

בשוק של גינדי

בהשקעה של 530 מיליון שקל הושק אמש (ג') שוק קולינרי מקורה, "שרונה מרקט", בסמוך למתחם החנויות בשרונה, שייפתח לקהל הרחב במארס 2015.

האחים לבית גינדי - ליטל, אבי, גיא, מנחם ורועי, יזמי הפרויקט - מסרו את המפתחות לשוכרים כמו חומוסיית אבו חסן, דוכנים של השף שגב משה, קליית חממה מרקט, סופר-פארם וחנות קונספט של מי עדן - שימלאו במרכולתם את המתחם המתפרס על שטח של 8,700.

שרון מומן, מנכ"ל שרונה מרקט, אמר כי "טובי השוכרים וטובי העסקים יהוו מקור גאווה לנו ולעיר תל-אביב".

עוד היו שם: אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; עו"ד יורם ראבד, שותף מייסד במשרד מגריזו בנקל ראבד; אליאב בר דויד, מנכ"ל אייפקס הנפקות; דנה תמיר, מנכ"לית ארומה תל-אביב; אסף מור, מנכ"ל דורי בנייה; קובי חקק, מנכ"ל רולדין; משה מרי, מנכ"ל נספרסו; אופיר אורן, מנכ"ל קניון עזריאלי; אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים; לימור בקר; מנכ"לית המילטון ליין; צביקה קרובי, בעלי לגעת באוכל; רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס; שלמה גוטמן, שותף בקרן ריאליטי; והשפים: שגב משה, עומר מילר, אביב משה, ירון שלו, דיויד פרנקל, יובל בן נריה, גולן גורפינקל, רן שמואלי; ואחרים.

אבי , מנחם, גיא , ליטל ורועי גינדי/ צלם: רפי דלויה
 אבי , מנחם, גיא , ליטל ורועי גינדי/ צלם: רפי דלויה

לנדאו נגד גונן, וההפך

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, זועם על אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות. הסיבה: גונן גילה בתחילת השבוע לכלי התקשורת כי משרד התיירות אינו מסתפק במערך הדוברות הפנימי של המשרד, שכולל דוברת ויועצת תקשורת, ואץ רץ לפרסם מכרז להעסקת משרד יחסי ציבור חיצוני.

התגובה של לנדאו לא איחרה להגיע. ל"גלובס" נודע כי יממה לאחר מכן השר לא הופיע במכוון ממפגש מועצת המלונאים שהתקיים אתמול בראשותו של גונן שאמר: "פני התאחדות המלונות בישראל לשיתוף פעולה. ההתאחדות תעשה ותפעל בכל דרך כדי לשפר ולייעל את קשרי העבודה עם המשרד".

היחסים העכורים בין הצדדים החלו זמן רב לפני פרשת המכרז. המלונאים זועמים על מדיניות השר לקדם תיירות עממית (אכסניות ואתרי קמפינג) על חשבון מלונות שבעיקר מיוצגים בהתאחדות. ובאשר למכרז עצמו, במשרד התיירות מבקשים להדגיש כי החשב הכללי באוצר בדק את הצורך ואישר את המכרז. "משרד התיירות, כמשרדים ממשלתיים אחרים, מתכוון להשתמש בשירותי יח"צ חיצוני לחשיפת פעילותו והשירותים שהוא נותן לטובת ציבור הצרכנים בישראל. תעשיית התיירות, ובכללה המלונאים, תצא נשכרת מפעילות זו", נמסר.

עוזי לנדאו / צילום: איל יצהר
 עוזי לנדאו / צילום: איל יצהר

כדורגלנים בסטייל

5 ימים לפני משחק הבית הראשון מול בוסניה, במסגרת מוקדמות יורו 2016, הגיעו שחקני נבחרת ישראל, המאמנים והצוות המקצועי לחנות של המותג טומי הילפיגר שבמתחם שרונה בתל-אביב לקבל חליפה ייצוגית בצבע כחול. זאת במסגרת הסכם החסות של ההתאחדות לכדורגל עם קבוצת אירני, יבואנית המותג טומי הילפיגר לישראל שנחתם ל-4 שנים, שבמהלכן יסופקו לשחקני הנבחרת הבוגרת והצעירה חליפות בהתאמה אישית ואביזרי לבוש משלימים בשווי כולל של כחצי מיליון שקל בשנה.

הגיעו: יוסי אירני, מבעלי קבוצת אירני, והשחקנים ערן זהבי ורמי גרשון.

ערן זהבי, יוסי אירני ורמי גרשון /צלם: אביב חופי
 ערן זהבי, יוסי אירני ורמי גרשון /צלם: אביב חופי

באיזי

בית איזי שפירא, הפועל לשינוי באיכות חייהם של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות, ומשמש גם יועץ מיוחד לאו"ם בנושא מוגבלויות, חגג 35 להיווסדו במוזיאון תל-אביב. גולת הערב: הופעה של חוה אלברשטיין.

לאירוע הגיעו רבים מידידי הארגון ובהם: משה ואירית תאומים; רוני ואורה נפתלי, לשעבר בעלי מי עדן; רוני קוברובסקי; קובי ועדה אושרת; זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה ואשתו, קרן, יו"רית ועד מנהל בית איזי שפירא; ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא; ואחרים.

את האירוע פתחה ח"כ קרין אלהרר ("יש עתיד"), שמובילה בשיתוף בית איזי שפירא חקיקה לקידום שילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה.

זאב וקרן בילסקי, חוה אלברשטיין וג'ין יודס / צלם: חגי יחזקאל
 זאב וקרן בילסקי, חוה אלברשטיין וג'ין יודס / צלם: חגי יחזקאל

האישה המשפיעה

פרופ' ענת אדמתי, פרופסור למימון ולכלכלה מבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת סטנפור, תגיע לארץ במיוחד כדי להשתתף לראשונה בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

פרופ' אדמתי, אשר נכנסה לרשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של מגזין "TIME" לשנת 2014 ומי שחיברה את רב-המכר "בגדי הבנקאים החדשים", תשתתף במושב "הדור הבא של הבנקאות". בנוסף תעביר פרופ' אדמתי סמינר מקצועי בבנק ישראל.

לוגו ועידת ישראל לעסקים
 לוגו ועידת ישראל לעסקים

וונדר וומן

1. בתחילת השבוע (א') נפל דבר: מועצת העיר תל-אביב אימצה את החלטת האו"ם 1325 לשילוב נשים במוקדי קבלת החלטות, הגנה על נשים מפני אלימות, הגברת שירותי הרווחה, קידום תכנון עירוני מגדרי וכיו"ב.

בין יוזמי ותומכי יישום ההחלטה בתל-אביב חגגו על גג העירייה: עו"ד גבי לסקי, חברת מועצת העיר מטעם מרצ ויו"רית הוועדה לקידום מעמד האישה בעירייה; ג'ודי ניר-מוזס-שלום; נציגות מרצ - יו"רית המפלגה זהבה גלאון, והח"כיות תמר זנדברג ומיכל רוזין; מרב מיכאלי מ"העבודה"; רון חולדאי, ראש העיר; פרופ' נעמי חזן; והשחקנית יונה אליאן.

2. בכנס השנתי של ארגון הדירקטוריות העולמי ה-DCW ופירמת רואי החשבון KPMG סומך-חייקין, ובשיתוף משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן ולהב הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב, התכנסו 200 דירקטוריות של חברות ציבוריות. בכנס, שכותרתו

"אחריות הדירקטור מתחילה בחדר הישיבות, אך קשה לצפות היכן תסתיים", אמרה עו"ד איילת נחמיאס-ורבין: "כאשר מתפנה תפקיד של דירקטור, אני שומעת כמעט רק על גברים שפונים כדי לדעת אם ניתן לקבל את התפקיד ורק לעיתים רחוקות פונה אישה מיוזמתה. מספר הדירקטוריות יגדל רק אם נגלה יוזמה ולא נחשוש".

עו"ד נחמה ברין, שותפה וראש מחלקת חברות ושוק הון בגולדפרב זליגמן ושות', אמרה: "החידושים התכופים ומגמת ההחמרה בחקיקה ובפסיקת בתי המשפט, לצד מנגנון האכיפה המינהלית וכמות מסיבית של תביעות, גורמים באופן טבעי לחששות אצל הדירקטורים ולהרבה התלבטויות כיצד נכון וראוי לנהוג, באופן שגם יביא לתוצאה הרצויה מבחינת עסקי החברה וגם לא יחשוף אותם לטענות ולתביעות. אחריות הדירקטור מתחילה בחדר הישיבות של הדירקטוריון, אך קשה לצפות היכן תסתיים. על הדירקטור להצטייד בכלים שיאפשרו לו לבצע את תפקידו בצורה נאותה".

רו"ח רוני מיכאל, שותפה וראש מחלקת ייעוץ במערכות מידע במשרד רואי החשבון KPMG סומך-חייקין, אמרה כי "חברה שלא תבחן את המידע הרחב שקיים ברשותה לצורך קבלת החלטות תלך אחורה. הדירקטוריון חייב לדעת שלהנהלה יש הכלים המתקדמים ביותר לצורך קבלת ההחלטות העסקיות".

עו"ד אהרן מיכאלי, שותף וראש מחלקה במשרד גולדפרב-זליגמן, המתמחה בייצוג דירקטורים ונושאי משרה, המליץ לדירקטוריות לא להירתע ולא לחשוש מביצוע תפקידן ומילוי חובתן כדירקטוריות גם מול לחץ קבוצתי. "לעיתים המעצור העיקרי שמונע מדירקטור להביע עמדה עצמאית הוא ביישנות וחוסר רצון לבלוט בשחייה נגד הזרם. זה בדיוק תפקידכן. לא להתבייש להקשות, להעלות ספקות ושאלות ולהציג תסריטי הפכא מסתברא", אמר, "אל תסתמכו על הרוב, עליכן לגבש עמדה עצמאית והיו בטוחות שמה שלא מובן וברור לכן - גם לא מובן וברור לרוב הדומם של הדירקטורים שלצדכן".

פנינה דבורין איילת נחמיאס ורבין רגינה אונגר נחמה ברין עדנה רונן/ צלם: אבי ונונו
 פנינה דבורין איילת נחמיאס ורבין רגינה אונגר נחמה ברין עדנה רונן/ צלם: אבי ונונו

מחיפושי נפט לעסקי נדל"ן

אלי קמר עובר מניהול חיפושי נפט לניהול עסקי נדל"ן. חברת הנדל"ן המניב איירפורט סיטי, מקבוצת יואל שבשליטת חיים צוף, הודיעה אמש על מינויו של קמר למנכ"ל החברה. בחודש אוקטובר הודיע קמר על סיום כהונתו כמנכ"ל השותף הכללי בשותפות חיפושי הנפט לפידות ובחברת לפידות המחזיקה בה, לאחר כחמש שנות כהונה.

איירפורט סיטי היא יזמית ומקימת פארק העסקים "איירפורט סיטי" שבסמוך לנתב"ג. בנוסף, היא פועלת בתחום הנדל"ן המניב והנדל"ן למגורים, ומחזיקה בחברת הנדל"ן המניב נצבא. ברקע למינויו של קמר, בחודשים האחרונים הודיעה איירפורט סיטי כי כחלק מהתמודדותה עם חוק הריכוזיות והצורך לבטל קומות בפירמידות עסקים, היא בוחנת מיזוג עם נצבא.

המוח

ד"ר מייקל היידן, נשיא המו"פ הגלובלי והמדען הראשי של חברת התרופות טבע, פועל כבר שנים ארוכות לקידום המחקר בתחום מדעי המוח. בסוף השבוע הוא קיבל הכרה על כך, כשטס לגרמניה וקיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת גטינגן, בגין תרומתו המשמעותית לחקר ניוון המוח. במעמד צוינו 50 שנות ידידות ושיתוף פעולה בין ישראל וגרמניה, והושקה גם ברית אקדמית-מדעית בין המדינות לחקר המוח (GIBA).

"ברית חדשה ומיוחדת זו בין גרמניה וישראל בתחום מדעי המוח היא צעד נוסף שנועד להטיב עם האנושות", אמר היידן. באירוע נכח גם פרופ' הייו קרומר, דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת גטינגן.