הפרקליטות טוענת: יש לנו ראיה חדשה בתיק הולילנד

מדובר בדוא"ל שששלחה בזמנו שולה זקן לסנגורה, עו"ד עופר ברטל, ובו סיפרה כי דכנר אמר לה שאולמרט הוא זה שביקש ממנו להעביר כספים לאחיו יוסי ■ אולמרט טען בערעורו כי לא ידע על חצי מיליון השקלים ששילם דכנר לאחיו

אהוד אולמרט שולה זקן / צילום:דודי ועקנין
אהוד אולמרט שולה זקן / צילום:דודי ועקנין

פרקליטות המדינה הגישה אמש (א') את עיקרי הטיעון שלה בערעורים השונים שהוגשו בפרשת הולילנד.

המדינה טוענת כי יש בידיה ראיה חדשה אשר הושגה לאחר הרשעתו של אולמרט. המדובר בדואר אלקטרוני שהוחלף בין שולה זקן לבין סנגורה, עו"ד עופר ברטל, שהושג בעקבות הסכמתה של שולה זקן להסיר את חיסיון העורך דין-לקוח שלה.

אף שלא נמסרו פרטים על תוכנו, נודע כי באותו דואר אלקטרוני זקן מספרת על דברים שנאמרו לה לכאורה מפי עד המדינה המנוח, שמואל דכנר, בזמן אמת לפיהם אהוד אולמרט הוא זה שביקש מדכנר להעביר כספים לאחיו, יוסי.

לפי שעה הפרקליטות אינה מבקשת להגיש את הראיה, אלא רק מציינת את קיומה, וייתכן כי תבקש את הוספתה בהמשך.

כאמור, היום נודע תוכנו של דואר האלקטרוני המדובר, ששלחה זקן לברטל ביום 2.7.2012, ובו היא מתארת זקן שיחה שהתנהלה כביכול בין דכנר ובינה, עת שיצא דכנר מפגישה עם אולמרט.

לטענתה של זקן באותו מייל, דכנר העיד בפניה כי אולמרט ביקש ממנו בפגישה להעביר כספים לאחיו, יוסי; והיא, לפי הנטען, הגיבה בדברים כגון: "לפני שהוא דואג לאחיו, שידאג קודם כל לעצמו".

חשיבותה של הראיה היא בכך שאולמרט טוען בערעורו כי לא ידע על חצי מיליון השקלים ששילם דכנר לאחיו, וכי הכספים הועברו לאחיו ללא ידיעתו. טענתו של אולמרט מתחזקת לאור ההקלטות שהקליטה אותו זקן אשר נחשפו בדיון בפרשת טלנסקי, בהן נשמע אולמרט כאומר שלא נטש אדם המקורב אליו מעולם, למעט אחיו יוסי, אותו נטש, לדבריו, מאחר שהביא חרפה על משפחתו.

הראיה החדשה - אותו מייל ששלחה זקן לברטל זמן רב לפני שהגיעה להסדר הטיעון עם הפרקליטות - מחזקת את טענות הפרקליטות ותהווה משקל נגד לחלק בהקלטות שמסייע לטענותיו של אולמרט.