טדי שגיא שוקל להנפיק את קמדן מרקט בבורסת לונדון

על פי דיווח ב"סאנדיי טיימס", שגיא - שהשקיע עד כה 3 מיליארד ש' ברכישת שוק הקניות הבריטי - כבר נפגש עם כמה בנקי השקעות

קמדן מרקט בלונדון / צילום: רויטרס
קמדן מרקט בלונדון / צילום: רויטרס

שלוש חברות מבית היוצר של המיליארדר טדי שגיא הספיקו עד כה להפוך לציבוריות בשוק ההון הבריטי: פלייטק, SafeCharge וקרוסריידר (Crossrider). עכשיו, כך זה נראה, עומדת להצטרף אליהן חברה רביעית. לפי ה"סאנדיי טיימס" הבריטי, שגיא (43) שוקל להנפיק את קמדן מרקט, שוק הקניות הבריטי, בבורסת לונדון וזאת 8 חודשים לאחר שרכש אותו.

תזכורת קצרצרה: במארס השנה רכש שגיא את הבעלות על חברת ההחזקות Camden Market Holdings - פעילות שכוללת את Stables Market ואת Camden Lock Village - תמורת 400 מיליון ליש"ט. קמדן מרקט, למי ששכח, הוא שוק הקניות הפופולרי ביותר בלונדון, ומוקד משיכה תיירותי שני אולי רק לארמון המלוכה הבריטי ו/או הביג בן. מדי שנה פוקדים אותו 40 מיליון איש.

השוק מכיל שישה אזורים נפרדים. הראשון והגדול שבהם הוא ה-Stables Market (שאותו רכש שגיא במארס); השני בגודלו הוא Camden Lock (שאותו רכש שגיא באוקטובר תמורת 70-90 מיליון ליש"ט); השלישי הוא תעלת קמדן (נרכש גם הוא על ידי שגיא); הרביעי הוא Buck Street (נרכש על ידי שגיא לפני שלושה חודשים); החמישי הוא Electric Ballroom (מתחם הופעות, לא בבעלות שגיא), והשישי והאחרון הוא Inverness Street - החלק הכי פחות מהותי בשוק שמצוי בבעלות העירייה. לפי ה"סאנדיי", זו הפעם הראשונה בתולדות השוק שרוב חלקיו מצויים תחת אותה בעלות.

כך למעשה, השקיע שגיא כמעט חצי מיליארד ליש"ט (3 מיליארד שקל) ברכישת השליטה בקמדן מרקט, ועכשיו הוא מנסה להציף ערך דרך הנפקתו בבורסה הלונדונית - מהלך טיפוסי מאוד לשגיא. לפי ה"סאנדיי", שגיא נפגש עם כמה בנקי השקעות בריטיים, ביניהם ג'פריס, ודן עמם באפשרות של הנפקת השוק. כמו כן, הוא שוקל למנות את צ'רלס בטלר, מי ששימש בעבר מנכ"ל חברת ההימורים המקוונים Netplay, למנהל פעילות השוק.

הנפקת השוק, אם תצא לפועל, תתבסס בין היתר על הפוטנציאל הטמון בתוכניות הפיתוח של הרגל השנייה של חברת ההחזקות לעיל: Camden Lock Village. שגיא מתכנן להשקיע 200 מיליון ליש"ט בפיתוח המתחם שצפוי להיות מוכן בתחילת 2018.

בינתיים, בכל אופן, שגיא לא נח על זרי הדפנה של עסקיו האינטרנטיים. פלייטק, ענקית הפלטפורמות מבוססות התוכנה בעבור אתרי הימורים מקוונים, השלימה בשבוע שעבר הנפקת אג"ח להמרה ראשונה בתולדותיה, וגייסה במסגרתה 297 מיליון אירו. לפי הידוע, ההנפקה נועדה לסייע לפלייטק לבצע רכישת ענק, אולי זו של Bwin.Party ענקית ההימורים המקוונים שהועמדה על המדף לאחר שכשלה לבצע סינרגיה בין הפעילות של Bwin לפעילות של PartyGaming.

Bwin.Party נסחרת לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר בה בעת שפלייטק נסחרת לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר.