יאיר פיליפ - בראש קבוצת הרוכשים של קוסט 365

פיליפ, יזם בתחום הנפט ושותף עסקי לשעבר של משפחת גרמזיאן, עומד בראש קבוצת משקיעים הפועלת לרכוש מידי המשביר 3 סניפים של רשת הסופרמרקטים קוסט 365, הפועלים בפתח-תקווה, בעפולה ובכפר-סבא

קבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט דיווחה מוקדם יותר החודש על חיסול פעילות רשת הסופרמרקטים קוסט 365, אחרי שלא הצליחה להתרומם, סבלה ממחזור מכירות נמוך ומהפסדים כבדים ולא התקרבה ליעדיה.

במסגרת זו, את הסניף שהפעילה בכרמיאל מכרה המשביר לרמי לוי תמורת 8 מיליון שקל, ואת שלושת הסניפים הנותרים סיכמה המשביר למכור לקבוצת משקיעים שהתאגדו בחברה שייסד מנכ"ל הרשת, ניסים חסאן.

ל"גלובס" נודע היום (ב') כי בראש קבוצת משקיעים אלה עומד יאיר פיליפ, יזם בתחום הנפט ושותף עסקי לשעבר של משפחת גרמזיאן - משפחה יהודית-קנדית שהונה נאמד במיליארדי דולרים, והיא פועלת בצפון אמריקה בתחום הנדל"ן ובתחומים נוספים.

שמו של פיליפ עלה לכותרות לאחרונה כשהגיע להעיד בבית המשפט המחוזי בתל-אביב במסגרת משפטם של ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר, הנאשמים בפרשת הרצת מניות חברת מנופים פיננסיים.

העסקה לרכישת פעילות קוסט 365 כוללת כאמור 3 סניפים, הפועלים בפתח-תקווה, בעפולה ובכפר-סבא, וכן סניפים שעתידים להיפתח בהתאם להסכמי השכירות של קוסט 365, שנחתמו טרם החלטת המשביר לסיים את הפעילות.

במסגרת העסקה תקבל המשביר מקבוצת המשקיעים תמורה חודשית כחלק מהפדיון בסניפים למשך 5 שנים, בסכום מינימום של 25 מיליון שקל בסך-הכול. לפי הודעת המשביר, "תשלום התמורה לחברה יבוצע בדרך של פירעון שטרי הון, מתוך סך המימון שהועמד לקוסט 365 על-ידי החברה בסכום כולל של 55 מיליון שקל".

עוד התחייבו הרוכשים להשקיע עם השלמת העסקה לפחות 15 מיליון שקל בקוסט 365, במזומן או באמצעות ערבות בנקאית, שישמשו לטובת הפעילות השוטפת של הסניפים.

הרוכשים התחייבו להמשיך לקיים את הסכמי שיתוף-הפעולה עם מועדון הלקוחות קלאב 365 מקבוצת המשביר.

רכישת המניות מתבצעת ללא בדיקת נאותות, והשלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.