סייברארק מספקת קבלות: דוחות חזקים ותחזיות טובות להמשך

חברת האבטחה שהונפקה בספטמבר האחרון בנאסד"ק כבר שווה 1.2 מיליארד דולר ■ רשמה ברבעון השלישי רווח נקי למניה של 20 סנט, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 1 סנט

כשחברה מונפקת לראשונה, ובמיוחד בשוק הון ביקורתי כמו זה האמריקאי, היא עוברת בטווח הקצר שתי טבילות אש שעשויות לאותת כיצד יהיו ביצועיה בטווח הבינוני-ארוך. הראשונה היא התנהגות המניה ביממת המסחר הראשונה שלה, והשנייה היא תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון שאחרי ההנפקה, וליתר דיוק - עד כמה תוצאות אלו מפתיעות לטובה או לרעה את השוק בהשוואה להערכותיו שלו.

CyberArk , חברת האבטחה הישראלית שהונפקה בספטמבר האחרון בנאסד"ק, עברה את שתי טבילות האש הללו בהצלחה יתרה. המניה - שהונפקה לפי מחיר של 16 דולר - נסקה ביומה הראשון למחיר של 29.93 דולר (87%), ועד כה היא ממשיכה להחזיק מעמד ברמות שיא אלו. באתגר השני, החברה פרסמה אמש את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי - הרבעון המדווח הראשון כחברה ציבורית, ואלו הכו את תחזיות השוק. כפועל יוצא, במסחר שלאחר הסגירה הוסיפה המניה לערכה 16%, למחיר של 38.95 דולר המשקף שווי חברה של 1.2 מיליארד דולר.

לפני שנפנה לתוצאות הרבעון השלישי, הסבר קצר על פועלה של CyberArk. החברה, שהוקמה לפני 15 שנה על ידי אודי מוקדי, שמכהן בה כמנכ"ל, מתמחה בהגנה על מידע ארגוני מתוך הארגון עצמו, ולא מבחוץ. מוקדי מסביר כי הייחודיות של החברה נובעת מכך שהייתה הראשונה שזיהתה את האיום מתוך המערכת הארגונית, בעוד שרוב חברות האבטחה התרכזו במערכות הגנה היקפית, דהיינו הגנה על המעטפת החיצונית של המידע הארגוני, כמו הפיירוול של צ'ק פוינט. "אין כבר ארגון שלא מכיר בחומרת האיומים הנשקפים למידע הארגוני מתוך הארגון פנימה", אומר מוקדי בראיון ל"גלובס" על רקע תוצאותיה הרבעוניות.

CyberArk מבצעת הגנה זו על ידי ניהול וניטור של חשבונות מועדפים (Privileged accounts), חשבונות בעלי הרשאות גבוהות שמאפשרות גישה למידע מאוד רגיש. "השימוש בחשבונות מועדפים גדל באופן חסר תקדים לכל רוחב הארגון, והם משמשים גם אפליקציות ארגוניות, ספקי שירותים של צד שלישי, משתמשים עסקיים ואפילו קבלני משנה המנהלים עבור הארגון את פעילותו ברשתות חברתיות", מסביר מוקדי.

"חשבונות אלו קיימים בכל מקום - בשרתים, במסדי נתונים, בהתקני רשת (network devices), באפליקציות ועוד, וכך הם הפכו לפרצה למתקפות מתקדמות, כיוון שהם המפתח לשליטה מוחלטת על תשתית החברה. זו הסיבה שתוקפים מבחוץ או מבפנים, בעלי כוונות זדון, מעוניינים לגנוב אותם או לנצלם לרעה".

ותודה להכנסות הנדחות

ועכשיו לתוצאות הרבעוניות. הכנסות סייברארק ברבעון השלישי הגיעו לרמת שיא של 28 מיליון דולר, וזאת לעומת 16.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקונצנזוס האנליסטי בוול סטריט ציפה להכנסות של 20.9 מיליון דולר, כך שהתוצאה בפועל משקפת פער של 34% מול הקונצנזוס.

הרבעון החזק בשנה במקרה של CyberArk, וחברות דומות לה, הוא הרבעון הרביעי, אך תחזית החברה לרבעון האחרון של 2014 הופכת - לפחות כרגע - את הרבעון השלישי דווקא לחזק, והסיבה לכך טמונה בהכרה בהכנסות נדחות מהמוצר החדש של החברה, Privileged Threat Analytics.

לדברי מוקדי, הכנסות נדחות אלו עמדו על 4.2 מיליון דולר (ממכירת רישיונות) ועוד 0.6 מיליון דולר (ממתן שירותי תחזוקה). "אלו הכנסות שיכולנו להכיר בהן לאורך שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, אך בגלל שמדובר במוצר חדש, לפי כללי GAAP הכרנו בהן רק ברבעון השלישי. בנטרולן, עדיין מדובר ברבעון חזק בפני עצמו", אמר.

Privileged Threat Analytics, כפי שמסביר מוקדי, הוא פתרון ראשון מסוגו לגילוי מוקדם של מתקפות באמצעות בנייה אוטומטית של פרופיל התנהגותי לחשבונות מועדפים. "פרופיל התנהגותי הוא אופן השימוש בחשבון, קרי שעות העבודה, תדירות הכניסה וכדומה. הפתרון מבצע ניתוח איומים ממוקד באמצעות זיהוי מהיר של התנהגות חריגה של משתמשים בחשבון, כשחריגה משמעותה התנהגות שאינה אופיינית לפרופיל הרגיל של השימוש בחשבון".

תחזית החברה לרבעון הרביעי של 2014 היא להכנסות של 26-27 מיליון דולר (לעומת קונצנזוס אנליסטי של 25.1 מיליון דולר), ורווח למניה (על בסיס Non GAAP) של 4-6 סנט (לעומת קונצנזוס אנליסטי של 2 סנט). ברבעון השלישי עמד הרווח הנקי למניה על 20 סנט, וזאת לעומת קונצנזוס אנליסטי שציפה לרווח של סנט בודד למניה. זה אומר שהחברה הכתה את תחזיות השוק, הן לרבעון השלישי והן לרבעון הרביעי.

כך, הכנסות CyberArk בשנת 2014 כולה צפויות לעמוד על 92.7-93.7 מיליון דולר, גידול שנתי של 40%-42%; הרווח התפעולי (Non GAAP) צפוי לעמוד על 13.6-14.5 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי למניה יגיע ל-29-31 סנט (8.7-9.3 מיליון דולר).

מלבד דוח רווח והפסד חזק, CyberArk מצוידת במאזן חזק שכולל קופה נדיבה, פועל יוצא של רווחיות יציבה ועקבית (לפחות מהרבעון הראשון של 2012, לפי תשקיף החברה), וההנפקה הראשונית במסגרתה גייסה 98.6 מיליון דולר ברוטו. נכון לסוף הרבעון השלישי, קופה זו מכילה מזומן בשווי של 169 מיליון דולר, ומוקדי לא פוסל שימוש בה לצורכי רכישות.

"כשחברה כמו CyberArk מוכרת שכבת הגנה פנימית לארגון, ללקוח שלה חשוב שיהיה לה חוסן פיננסי", אומר מוקדי על חשיבות המאזן החזק. "כמו כן, מאזן חזק מהותי כדי שנוכל להמשיך להשקיע בשיווק ומכירות - הן עצמאית והן על ידי מפיצים; להמשיך להשקיע במו"פ, ולעשות רכישות נבונות למרות שיש לנו עדיין יכולות לעשות דברים בעצמנו". CyberArk מעסיקה 387 איש, 176 מתוכם (45%) במרכז המו"פ שלה בארץ.

המספרים של CyberArk 13-11-14
 המספרים של CyberArk 13-11-14