הוט תוכל לאמץ מחירי השוק הסיטונאי שנקבעו לבזק

שיטת המקל והגזר מול הוט: אם היא תתנגד, היא תסתכן בכך שמשרד התקשורת יקבע מחירים נמוכים יותר לשימוש בתשתיותיה על ידי מתחרים ■ בעבודה הכלכלית שעושה המשרד נמצא כי מחירי השימוש בתשתיות הוט נמוכים בצורה ניכרת לעומת בזק

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

התפתחות דרמטית בנוגע להוט: משרד התקשורת יאפשר לחברה להסכים לקבל על עצמה את מחירי השוק הסיטונאי שנקבעו לבזק, ובמידה והוט תתנגד ולא תרים את הכפפה היא תסתכן בכך שהמחירים שייקבעו עבורה יהיה נמוכים יותר מהמחירים שנקבעו לבזק. נסביר שמדובר על המחירים שישלמו חברות מתחרות להוט עבור שימוש ברשת שלה.

ל"גלובס" נודע, כי במסגרת העבודה שעושה משרד התקשורת בימים אלה לגבי החלת השוק הסיטונאי על הוט, התברר כי העלות לקווי אינטרנט ולשירותים נוספים, נמוכה בצורה ניכרת מאשר בבזק. הסיבה לכך היא כי הרשת של הוט נמצאה יותר זולה, בשל מאפיינים טכנולוגיים כגון כמות ארונות התקשורת שמחזיקה החברה ושהרשת שלה לא פרוסה פריסה אוניברסלית מלאה, לא מגיעה לערים וליישובים רבים בפריפריה, וכן לא פרוסה ביישובים ערביים.

כך למשל, בבזק ישנם 6,000 ארונות תקשורת ובהוט ישנם כמה מאות. עלויות החפירה והעבודות האזרחיות הן דומות ולפיכך השינויים בעלות תפעול הרשת מושפעות ממרכיבים אובייקטיביים כגון מה שצויין לעיל.

עוד נודע ל"גלובס", כי משרד התקשורת לא מתכוון להציע להוט את היוזמה בצורה פורמלית ואולם אם החברה תרים את הכפפה ותקבל על עצמה את המחירים של בזק, המשרד ישקול זאת בחיוב והמחירים יהיו באותה רמה. במידה והחברה תרצה לקחת את הסיכון ולהתעמת עם המשרד סביב העלויות הכרוכות בפתיחת תשתיותיה לטובת מתחרים, התוצאה יכולה להיות הרבה יותר קשה מבחינתה.

העבודה לקביעת המחיר לשימוש בתשתיותיה של הוט נמצאת בישורת האחרונה והיא כבר הייתה אמורה להתפרסם, אלא שכפי שנחשף ב"גלובס", החברה הודיעה שאין ברשותה נתונים שלהם נזקק המשרד כמו אורך כבלי התקשורת של החברה, ולכן נאלץ לבצע את העבודה בעצמו באמצעות חברה חיצונית.

נציין, כי הוט סבורה כמו בזק שהמחירים שקבע המשרד לגבי השימוש בתשתיות בזק הם מאד נמוכים ויש להעלותם בצורה ניכרת. השבוע גילתה החברה כי המשרד לא הסכים לקבל את עמדות בזק שיש להעלות את המחיר ושר התקשורת היוצא גלעד ארדן "חתך" וקבע בעקבות חוו"ד הדרג המקצועי שהמחיר יישאר כפי שקבעה העבודה הכלכלית שנעשתה ובכך גם לא נענה לטענות של פרטנר וסלקום שסברו שהמחיר צריך להיות יותר נמוך.