דברים שאיני מצליח להבין

עם החזון הממשלתי של הרצוג, מוטב כבר ביבי עם לפיד וליברמן

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי

תהרגו אותי אם אני מבין איך ממשלה רחבה, זו הקרויה "אחדות", תגן על ירושלים יותר טוב מהממשלה הנוכחית. אני בטוח שגם נתניהו לא חושב כך. אבל זה בסדר מצדו לזרוק לאוויר הזמנה לסיעות האופוזיציה לחבור לממשלתו. זה מסוג הדברים שפוליטיקאים אומרים בעתות מצוקה וכעס. מה גם שזה יוצר מבוכה אצל ראשי סיעות האופוזיציה.

מי צריך ממשלת הרצוג-חרדים?

יצחק הרצוג, יו"ר העבודה, לא יכול לקבל הזמנה כזאת, אפילו היה רוצה. הוא כבר עסוק מעל ראשו בהרכבת הממשלה הבאה שתהיה בראשותו, להערכתו. לצורך זה הוא פנה, בין השאר, אל ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה לבדוק אתו אפשרות שיצטרף אליו למהלך של החלפת הממשלה הנוכחית. גם זה דבר שאינו מובן לי. למה הרצוג חושב שצריך להחליף את ממשלת נתניהו?

כי, הוא אומר, היא לא יוזמת מהלך מדיני עם הפלסטינים. איך בדיוק הרצוג, כראש הממשלה, יוכל ליזום מהלכים מדיניים עם הסיעות החרדיות? איך יוכל ללכת אתם בדרך שונה מזו שבה הולכת ממשלת נתניהו? איזה "אופק מדיני" צפוי איתם? הרצוג הולך בעניין זה בדרך שבה הלכו אבותיו המפלגתיים, כריתת בריתות עם החרדים. אם זה החזון הממשלתי של הרצוג, מוטב כבר ביבי עם יש עתיד וליברמן?

להמשיך לחפש את קלטות ברק

בדיקה העלתה כי קלטות אהוד ברק שנמצאו לאחרונה בכספת במשרד הביטחון אינן רלוונטיות לתקופה של פרשת הרפז על שלוחותיה השונות. על סמך זה החליט היועץ המשפטי יהודה וינשטיין להורות על הפסקת החקירה בנושא זה. אני לא מבין את ההחלטה. אם הקלטות שנמצאו אינן רלוונטיות, צריך לחפש את הקלטות שהן כן רלוונטיות, לא?

ברק ואנשיו טוענים שקלטות אלה נעלמו, והם מגובים בבדיקה פנימית שנעשתה. עכשיו שצצו קלטות ישנות ממקום לא צפוי, בוודאי יש הגיון במחשבה שגם הקלטות האבודות האחרות נמצאות באיזה שהוא מקום, לא? הבדיקה שנעשתה בעניין הייתה שטחית ולא רצינית. למה לא להמשיך את החקירה באופן יסודי? אלא אם כן יש מי שלא רוצים למצוא?

מה בין דאעש לאיראן?

לא מבין את יחסו של הנשיא אובמה לטרור האיסלמי. מצד אחד, הוא נלחם בדאעש; מצד שני, הוא הולך לחידוש השיחות עם איראן עם נכונות להגיע להסכם תוך עשיית ויתורים; ראש הממשלה אמר בשעתו כי אין הבדל בין איראן לבין דאעש.

ובאמת, מה ההבדל? איראןרוצה נשק גרעיני כדי שתוכל לרצוח מיליוני כופרים; כל מה שדאעש רוצים זה ראש ערוף פה ושם. כך שנתניהו צודק, שהגורם האיסלאמי המסוכן ביותר היום זו איראן, לא דאעש. אובמה לא מבין את זה?