"שירותי הענן והכניסה לסין יקפיצו את מניית אמזון בכ-50%"

ג'וזף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ: אמזון מחזיקה היום ב-27% משוק שירותי הענן בעולם ■ "היא טרפה את הקלפים כשהחלה להתחרות בעליבאבא ו-jd.com במגרש הביתי שלהן בסין"

אני ממליץ על אמזון "תשואת יתר" עם אפסייד של 50% ומחיר יעד של 500 דולר למניה. המניה מאוד אטרקטיבית עכשיו בשל מנועי הצמיחה החדשים שאמזון החלה לפעול בהם - שוק המסחר המקוון בסין ותחום הענן, כך אמר ג'וזף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.

אמזון השיקה לאחרונה את שירות ה-AWS - amazon web services שתופס בהדרגה תאוצה ומשתמשים חדשים. בתחום הענן השמות הראשונים שעולים הם מיקרוסופט, גוגל ו-IBM באותה נשימה צריך להפנים שאמזון כיום היא השחקן המוביל בתחום שירותי הענן, שירות ה-AWS נותן כיום שירותי ענן במחיר נמוך לחברות וגופים מובילים בארה"ב כמו ג'נרל אלקטריק, ג'ונסון & ג'ונסון, ה-CIA, נטפליקס וחברות נוספות, אומר גרינקורן.

אמזון שולטת היום בנתח שוק של 27% מכלל שוק שירותי הענן, במקום השני ניצבת מיקרוסופט עם נתח שוק של 10% בלבד. השליטה בשירותי הענן באה לידי ביטוי בשורה עליונה, ב-2012 הכנסות אמזון משירותי ענן עמדו על 1.9 מיליארד דולר, ב-2013 שירותי הענן הכניסו לחברה 3.1 מיליארד דולר. 2014 צפויה להסתיים עם הכנסות של כ-5 מיליארד דולר שיגיעו מכמיליון משתמשי הענן של אמזון. אמזון היא לא רק השחקנית הדומיננטית בתחום, היא גם השחקנית שהציגה את הצמיחה הגבוהה ביותר בתחום הענן בכל ההיסטוריה של מניות טכנולוגיה עד היום.

בתחום המסחר הקמעונאי, כולם יודעים שאמזון מעוניינת למכור לנו הכל החל מספרים עד טלפונים חכמים וגם אפילו מוצרי מכולת. כעת באמזון החליטו לעשות זאת גם בשוק הסיני המתפתח. אמזון השיקה לאחרונה את amazon china - לרגל יום הרווק הסיני. כשחושבים על מסחר בסין חושבים על הענקיות הסיניות עליבאבא ו-JD.COM אך אמזון החליטה להיתחרות בהן במגרש הביתי שלהן.

גרינקורן אומר כי כבר היום החברה מציעה ללקוחות בסין היצע של 80 אלף מוצרים כשההיצע גדל בקצב מהיר והציבור הסיני שאוהב מוצרים אמריקנים טובים מוכן לשלם עליהם, כניסה לשוק של 1.4 מיליארד צרכנים פוטנציאליים אינה יכולה להיות משהו רע לחברה מהסוג של אמזון שמרוויחה מהיקף מכירות גדול.

"התחרות הגדולה שמציבה אמזון לעליבאבא ו-JD.COM היא בתחום השירות ולאו דווקא המחיר, החברה מגיעה ללקוחות שלה בכל העולם תוך 3 ימי עסקים, הדבר יוצר חוויית שירות שמחזירה לאמזון לקוחות מרוצים שנכונים לשלם קצת יותר בשביל לקבל את המוצר שלהם בתוך 3 ימים ולא בתוך חודש או יותר כפי שנוהגות כיום החברות הסיניות בעיקר. עד היום, לאמזון יש נתח שוק של 1.6% בלבד מהשוק המקוון בסין, עם ההשקה של האתר החדש, אמזון צפויה בטווח קצר להכפיל את המכירות שלה בסין בטווח הקרוב ולהגיע לנתח שוק של 15% מהשוק הסיני העצום בשנת 2017", הוא מעריך.