קרן הון הסיכון של רמות גייסה 23.5 מיליון דולר

משקיע העוגן בקרן "מומנטום" הוא קונצרן טאטא ההודי, ואליו מצטפת כעת חברת ההשקעות הסינגפורית Tamasek

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב "רמות", הודיעה על סיום הגיוס לקרן שלה. הקרן, שתיקרא "מומנטום", גייסה 23.5 מיליון דולר. עוד מודיעה היום רמות כי חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית ההשקעות הסינגפורית Temasek, אשר תהיה המשקיעה התאגידית השניה בקרן מומנטום לצד תאגיד טאטא ההודי. כל אחת מהן התחייבה להשקיע לפחות 5 מיליון דולר.

Temasek היא חברת השקעות סינגפורית מן הגדולות בעולם, המנהלת פורטפוליו בהיקף של 177 מיליארד דולר. השקעותיה מתרכזות בתחומים של שירותים פיננסיים, טלקומוניקציה, טכנולוגיה ומדיה, תקשורת ותעשייה, מדעי החיים ונדל"ן, אנרגיה ומשאבים.

לצד Temasek ו-Tata מושקעים בקרן גופים נוספים כגון חברת SanDisk ומשקיעים פרטיים מדרום אפריקה, ארה"ב, הודו ואירופה.

קרן מומנטום של "רמות" תשקיע בטכנולוגיות המפותחות על ידי חוקרים באוניברסיטת ת"א. היא תשים דגש על תחומי ההנדסה, איכות סביבה וטכנולוגיות נקיות, מדעי החיים ומכשור רפואי. עד כה היום רוב המחקרים של האוניברסיטה ממוסחרים על ידה לגורמים חיצוניים, וכעת רמות תוכל לראשונה להקים חברות ולהשקיע בהן סכומים משמעותיים.

הקרן צפויה להשקיע במהלך חייה בכ-20-40 פרויקטים, בהיקף של בין 250 אלף דולר ועד מיליון דולר לפרויקט. עד כה בחרו ועדות ההשקעות של הקרן 6 טכנולוגיות להשקעה, וברבעון האחרון של 2014 צפויות להיבחר בין 4-6 טכנולוגיות נוספות.

קרן הון סיכון של חברת מסחור קיימת גם באוניברסיטה העברית. חברת "יישום" הממסחרת את המצאות האוניברסיטה הקימה את קרן אנטומיה למדעי החיים, ופועלת גם להקמת פעילות דומה בתחום האג-טק. לטכניון הייתה בעבר חממה טכנולוגית אליה הועברו מספר המצאות של הטכניון, שאף הגיעו להצלחות (למשל החברות מזור ו-ReWalk הוקמו בחממה זו), אולם בינתיים החממה נסגרה.

בראש קרן מומנטום יעמוד מנכ"ל רמות שלמה נמרודי, אשר ציין היום כי הקרן עברה את יעדי הגיוס שלה. נשיא האוניברסיטה יוסי קלפטר אמר כי: "התמיכה של Tata ו-Temasek תאפשר לאוניברסיטת ת"א לפתח טכנולוגיות פורצות דרך ובעלות פוטנציאל להשפיע על תעשיות וקהילות ברחבי העולם".