תעודת כבוד: רשת BBC תפתח גרסה ל"פלפלים צהובים"

מדובר בסדרה של זכיינית ערוץ 2 קשת, היוצרת והתסריטאית קרן מרגלית וחברת יולי אוגוסט הפקות ■ זו הפעם הראשונה ש-BBC, הנחשבת לערש הדרמה הטלוויזיונית, מפתחת סדרה ישראלית

רשת השידור הבריטית הציבורית BBC הודיעה היום (ה') על הפקת סדרת דרמה חדשה המבוססת על פורמט הסדרה הישראלית "פלפלים צהובים" של זכיינית ערוץ 2 קשת, היוצרת והתסריטאית קרן מרגלית וחברת יולי אוגוסט הפקות.

זו הפעם הראשונה ש-BBC, הנחשבת לערש הדרמה הטלוויזיונית, מפתחת סדרה ישראלית.

הסדרה תיקרא "THE A WORD", בכדי להעיד על אוטיזם, הנושא המרכזי של סדרת האיכות. הסדרה תכלול 6 פרקים, אשר יופקו על-ידי חברות ההפקה Fifty Fathoms Productions ו-Tiger Aspect בשיתוף עם Keshet UK.

צילומי הסדרה יחלו בקיץ 2015, והיא צפויה לעלות לשידור בתחילת 2016.

האדפטציה הבריטית תיכתב עבור ערוץ BBC1 על-ידי פיטר באוקר, מחזאי ותסריטאי בריטי מוערך באנגליה, החתום על סדרות כמו Marvellous, Occupation, Blackpool ו-Wuthering Heights.

היוצרת קרן מרגלית, מנכ"ל קשת אבי ניר ושרה ג'ונסון, מנהלת מחלקת הדרמה וההפקות ב-Keshet UK, ישמשו כמפיקים אחראים.

"פלפלים צהובים" עלתה לראשונה לשידור בקשת בדצמבר 2010. הסדרה עסקה במשפחה המנהלת משק ליצוא פלפלים צהובים במושב מבודד בערבה, המתמודדת עם ההבנה שבנם הוא אוטיסט. עונתה השנייה, אשר שודרה במהלך 2014, הייתה לדרמה השנייה הנצפית ביותר במהלך השנה.

הסדרה גרפה 8 פרסים בטקס האקדמיה ישראלית לטלוויזיה וקולנוע, ולמעשה הייתה אחת הסדרות פורצות הדרך בעולם בעיסוק בנושא האוטיזם.

אבי ניר, מנכ"ל קשת, מסר כי "קשת שמחה להיות זו שמביאה את קולם של יוצרים ישראלים, כמו קרן מרגלית, לאחד מערוצי הטלוויזיה המובילים בעולם. כשאכסניית דרמה איכותית כמו ה-BBC בוחרת ב'פלפלים צהובים', היא מכירה בחשיבות הסדרה וקולה הייחודי, אותו כבר זכינו להביא לציבור בישראל".

היוצרת קרן מרגלית אמרה כי "'פלפלים צהובים' נעשתה עם הרבה אמת, תשוקה ומחויבות של כל האנשים שעשו אותה. מרגש וגם קצת מפחיד לשלוח את הילד שלך עם זוג אוזניות, כל הדרך מהערבה עד לאגמים של הלייק דיסטריקט. מרגיע לדעת שמחכה לו שם אחת הפנימיות הטובות בעולם".

התסריטאי הראשי של הסדרה, פיטר באוקר, מסר: "אהבתי מאוד את הסדרה המקורית והשתדלתי לכבד את המקור במהלך הכתיבה. יש לנו את ההזדמנות לעשות משהו מצחיק, קשוח וריאליסטי על חיי המשפחה העכשוויים בהתמודדות עם אוטיזם. בחברה שבה חוסר השלמות מגיע במקשה אחת עם אשמה, נראה נכון לבחון כיצד מתייחסים לאוטיזם הן בתוך המשפחה והן בקהילה הרחבה יותר, במטרה לספק תובנות עבור החוויות שעוברים ילדים בספקטרום האוטיסטי. זוהי דרמה מלאה ברעיונות על הורות, נכות, תקשורת וקהילה, שתייצר חיבור עם הצופים".