ניו-יורק: בכיר בסיטיגרופ נמצא בדירתו כשגרונו משוסף

‏‎‎שון ד. מילר, מנהל סיכון סביבתי וחברתי בסיטיגרופ, נמצא מת מפצע בצוואר בדירתו במנהטן ■ לא נמצאה סכין במקום, והחשד הוא כי הרקע למעשה פלילי

רצח התאבדות  / צלם: טינקסטוק
רצח התאבדות / צלם: טינקסטוק

‏‎‎שון ד. מילר, מנהל עולמי של סיכון סביבתי וחברתי בסיטיגרופ, נמצא מת מפצע בצוואר בדירתו בניו-יורק, לדברי המשטרה. מילר, בן 42, נמצא לפני 3 ימים כשהוא מחוסר הכרה באמבטיה בדירתו ברחוב גריניץ' שבמנהטן. הצוות הרפואי שהוזעק למקום קבע את מותו, והחוקרים ממתינים לניתוח הפתולוגי כדי לקבוע את סיבת המוות.

ה‏‏‏"ניו-יורק פוסט" דיווח כי צווארו של מילר נחתך, וכי לא נמצאה סכין במקום. לפיכך חושדות הרשויות כי הרקע פלילי. "וול סטריט ג'ורנל" ציטט מקור משטרתי, שאמר כי המשטרה מחפשת גבר שנצפה מתווכח עם מילר במעלית לפני 18:30 ב-15 בנובמבר.

‏‏"מילר היה מוערך מאוד בסיטי ובכל תעשיית השירותים הפיננסיים כמוביל מחשבה וכפעיל בלתי נלאה לקידום התנהלות עסקית, תוך שמירה על ערכי איכות הסביבה והקיימות", כתבו בכירים בבנק במזכר לעובדים בחטיבתו של מילר. "הוא יחסר לכל מי שהכיר אותו".

‏החוקרים לא גילו כלי נשק או סימני פריצה בדירה, לדברי המשטרה. שוער הבניין מצא את מילר, לאחר שהחבר הקבוע של הבנקאי אמר כי אינו מצליח ליצור עמו קשר.

מילר יעץ לבכירי בנקים וללקוחות בענייני קיימות, כולל מדיניות סביבתית וחברתית בתעשיות כגון כרייה ואנרגיה מתחדשת, על-פי הפרופיל שלו בלינקדין. הוא השתתף בפיקוח על פיתוח ויישום מדיניות זו ביותר מ-100 מדינות.

‏ב-1995 הצטרף מילר לאינטרנשיונל פייננס קורפ, זרוע השקעות המגזר הפרטי של וורלד בנק גרופ, ועסק בהערכת סיכונים פיננסיים בשווקים המתעוררים, על-פי לינקדין. הוא עבר לסיטיגרופ ב-2004 במסגרת המיזם של החברה ליישם שורת נהלי קיימות שפותחה בתעשיית הפיננסים והמכונה "עקרונות המשווה" ‏‏‎(Equator Principles)‎‏. ב-2007 זכה בפרס הבנקאות בת-קיימא של "פייננשל טיימס".

מילר החזיק בתואר שני ביחסים בינלאומיים מבית-הספר לאזרחות ולעניינים ציבוריים מקסוול באוניברסיטת סירקוז.