קרנות נאמנות מנייתיות: הכסף ממשיך לצאת מישראל

הקרנות המסורתיות רשמו השבוע גיוסים של כ-610 מיליון שקל ■ קרנות מניות בחו"ל ממשיכות לרכז את כל הגיוסים באפיק המנייתי לאחר שמתחילת החודש גייסו כ-350 מיליון שקל

קרנות פנסיה  קרנות גמל קרנות פנסיה  קרנות נאמנות ביטוח ופיננסים /צלם: פוטוס טו גו
קרנות פנסיה קרנות גמל קרנות פנסיה קרנות נאמנות ביטוח ופיננסים /צלם: פוטוס טו גו

המסחר בשבוע החולף התאפיין במגמה מעורבת אשר התבטאה מחד, במימושים במדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות ומנגד, נרשמו עליות קלות במדדי המניות. תעשיית קרנות הנאמנות כולה רשמה בשבוע שעבר פדיונות של כ-230 מיליון שקל - לעומת גיוסים של כ-280 מיליון שקל בשבוע הקודם.

הקרנות המסורתיות רשמו השבוע גיוסים של כ-610 מיליון שקל, מתחילת החודש הגיוסים בקרנות המסורתיות מסתכמים בכ-2.6 מיליארד שקל מתוכם כ-1.7 מיליארד שקל בקרנות המנוהלות וכ-900 מיליון שקל בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', גייסו כ-430 מיליון שקל - ירידה של כ-30% בקצב גיוסים ביחס לשבוע הקודם. מתחילת החודש קרנות אג"ח כללי גייסו כ-1.7 מיליארד שקל.

קרנות אג"ח קונצרני רשמו בשבוע שעבר פדיונות של כ-130 מיליון שקל וכ-390 מיליון שקל מתחילת החודש.

הקרנות המנייתיות סיכמו אמנם את השבוע עם גיוסים של כ-20 מיליון שקל וכ-140 מיליון שקל מתחילת החודש. אבל נתון זה עשוי להטעות, שכן קרנות מניות בחו"ל ממשיכות לרכז את כל הגיוסים באפיק המנייתי לאחר שמתחילת החודש גייסו כ-350 מיליון שקל ואילו קרנות מניות בארץ וגמישות איבדו מתחילת החודש כ-210 מיליון שקל.

הקרנות הכספיות השקליות ממשיכות לדמם, זאת לאחר שרשמו פדיונות של כ-840 מיליון שקל בשבוע וכ-2.13 מיליארד שקל מתחילת החודש.

לאור המשך התחזקות הדולר אל מול השקל, חודש נובמבר הפך להיות החודש החזק ביותר לקרנות אג"ח חו"ל בשנים האחרונות עם גיוס שבועי של כ-290 מיליון שקל וכ-800 מיליון שקל מתחילת החודש.