עשרות אנשי טלוויזיה יגיעו מצרפת לכנס איגוד המפיקים

מטרת הכינוס, בו ייקחו חלק גם מאות מפיקים ויוצרים ישראלים, היא לכונן קשרי עבודה מעשיים בין מפיקים מישראל וצרפת, לקדם ולבסס קשרי עבודה

אסף אמיר / צלם: ורד אדיר
אסף אמיר / צלם: ורד אדיר

נציגות של עשרות אנשי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה הצרפתית תגיע לישראל בראשית החודש הבא על מנת לקחת חלק בכנס הבינלאומי שהשמיני של איגוד המפיקים, בשיתוף המכון הצרפתי ושגרירות צרפת בישראל. מטרת הכינוס, בו ייקחו חלק גם מאות מפיקים ויוצרים ישראלים, היא לכונן קשרי עבודה מעשיים בין מפיקים משני הצדדים ולקדם ולבסס קשרי עבודה.

"השת"פ עם התעשייה הצרפתית מספק למפיקים העצמאיים בישראל מוצא טבעי מהמצב כאן, שלא מאפשר לנו בשנים האחרונות לפתח תוכן תוך כדי שמירה על הזכויות שלנו", אומר יו"ר איגוד המפיקים אסף אמיר, "אנחנו מחברים שני שווקים שבסך הכול מכירים זה את זה וחולקים תרבות קולנועית וטלוויזיונית דומה. ההוכחה ששיתוף הפעולה הזה ממשי ומתפתח - כפי שאמרו לנו עמיתינו במכון הצרפתי - היא במספר האורחים השנה שגדול יותר מבשנה שעברה".

הכנס ייערך זו השנה השנייה ברציפות בסימן שיתוף הפעולה המתהדק בין ההפקה העצמאית בישראל לבין תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בצרפת. בין אורחי הכנס, מנהלים בכירים ברשת הטלוויזיה "קאנאל פלוס" ובטלוויזיה הצרפתית הציבורית ומפיקים מחברות ההפקה הגדולות ביותר בצרפת.

הכנס מתקיים על רקע המשבר הקשה שפוקד את ההפקה העצמאית בישראל, שנאבקת בשנים האחרונות על זכותה החוקית להמשיך וליצור תוכן ישראלי מקורי ולא להפוך לקבלנית משנה ("מפיקים בפועל") של גופי השידור. מנגד, תעשיית ההפקה הצרפתית המפוארת, המנוסה ועתירת המשאבים מחפשת זה זמן אתגרי ואפיקי תוכן חדשים ומזהה פוטנציאל יצירתי עצום בשוק הישראלי. שיתוף הפעולה בין הצדדים פשוט מתבקש. "אנחנו בסה"כ רוצים לשרוד, מחפשים איך להמשיך ליצור", מוסיף אמיר, "אולי לא גילינו את אמריקה אבל בהחלט גילינו את צרפת, וזה מאוד נעים ופרודוקטיבי לשני הצדדים".