מהומות בארה"ב לאחר זיכוי השוטר שירה למוות בנער השחור

חבר מושבעים במיזורי החליט שלא להעמיד לדין את השוטר דארן וילסון, שירה למוות במייקל בראון בן ה-18 בעיירה פרגוסון באוגוסט האחרון, על אף שלא היה חמוש ■ והמהומות פרצו ברחובות

הפגנות בפרגוסון / צילום: רויטרס
הפגנות בפרגוסון / צילום: רויטרס

חבר מושבעים במדינת מיזורי בארה"ב החליט הלילה (ג') שלא להעמיד לדין את השוטר הלבן דארן וילסון, שירה למוות בנער השחור מייקל בראון בן ה-18 בעיירה פרגוסון באוגוסט האחרון, על אף שלא היה חמוש.

לאחר הכרזת התובע הכללי פרצו מהומות רבות בפרגוסון, משטרת המחוז דיווחה כי השוטרים עשו שימוש ברימוני עשן ותרסיס פלפל לפיזור ההמון לאחר שכמה מפגינים ניפצו שמשות של חלונות ראווה והשחיתו ניידות משטרה. כ-300 מפגינים שהתאספו סמוך לתחנת המשטרה בפרגוסון פרצו לחנויות סמוכות ובזזו אותן. הפגנות נוספות מתקיימות במקביל בניו יורק ובלוס אנג'לס.

משפחתו של בראון פרסמה הודעה קצרה שבה נכתב: "אנו מאוכזבים מאוד שהיורה לא יועמד לדין". גם הנשיא האמריקני ברק אובמה הופיע בבית הלבן לתדרוך לאחר מסיבת העיתונאים במיזורי ודרש מהמפגינים שלא לנקוט אלימות. "אנחנו אומה שמבוססת על כיבוד החוק", אמר אובמה. "אנחנו צריכים לכבד את ההחלטה, בין אם מסכימים לה או לא".

עוד לפני הכרעת הדין קרא מושל מיזורי, ג'יי ניקסון, לאזרחי מדינתו לנהוג בסובלנות ואיפוק לקראת פרסום החלטת חבר המושבעים. בכדי לשמור על השקט, נקרא המשמר הלאומי לסייע למשטרה.