בניין לשימור בפלורנטין נמכר ב-20 מיליון שקל

מדובר בבניין בפינת הרחובות הרב יצחק ידידיה פרנקל והקישון, שבו שלוש קומות בייעוד למסחר ולמגורים

בניין לשימור בשכונת פלורנטין שבדרום תל אביב נמכר ליזם פרטי בעבור כ-20 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר בבניין בפינת הרחובות הרב יצחק ידידיה פרנקל והקישון, שבו שלוש קומות בייעוד למסחר ולמגורים. הרוכש הוא אלי לביא באמצעות חברת בר-לב, ובכוונתו לקדם במקום תוספת בנייה למגורים.

לבניין - שמוגדר בניין לשימור, אך לא שימור מחמיר - קומה מסחרית במפלס הקרקע שבה שש חנויות בשטח כולל של 160 מ"ר, ושתי קומות המיועדות למגורים שבהן שש דירות בשטח כולל של 400 מ"ר. בכוונת הרוכש להוסיף למבנה הקיים 2.5 קומות, כך שהמבנה המחודש יכלול 15 דירות למגורים סך הכול. על פי התכנון, מדובר בדירות 2 חדרים בשטח כ-50 מ"ר, דירות 3 חדרים בשטח כ-73 מ"ר ודירות דופלקס ופנטהאוז. בבניין המחודש יישארו שש חנויות במפלס הקרקע. בסך הכול יכלול הבניין החדש 1300 מ"ר בנוי.

נכון להיום לא כולל הבניין מקומות חניה וגם המיזם החדש לא מתוכנן לכלול חניה.

בכוונת לביא לצאת לשיווק המיזם בעוד כחודש. על פי תוכנית השיווק, דירות 2 חדרים ישווקו בעבור מחיר התחלתי של 1.6 מיליון שקל. תכנון המיזם נעשה על ידי האדריכל גידי בר אוריין והאדריכלית נילי מסטר. למיזם כבר הוצא היתר בנייה שתקף עד מארס 2016, אך עדיין לא נבחר קבלן. במיזם לא ייבנו ממ"דים אלא ממ"קים (מרחבים מוגנים קומתיים) ולדירות תוצמד מרפסת.

הבניין נבנה ב-1938 בסגנון הבינלאומי, ולכן הוגדר בניין לשימור. המו"מ לרכישת הנכס - שבו החזיקו שלושה שותפים - נמשך כחצי שנה. בבניין הייתה חנות אחת שבה היה דייר מוגן, שעמו הגיעו הרוכשים להסכמות לפינוי. בכוונת היזמים למכור גם את החנויות. היקף המכירות הצפוי עומד על 40 מיליון שקל. לביא אישר את פרטי הידיעה והוסיף כי בקרוב יצא במכרז לקבלנים ולהערכתו הבנייה תתחיל בעוד חצי שנה. את לביא ליווה בעסקה עו"ד אלי אשל ממשרד אשל, אשלגי, רוזנט ושות'.