סמסונג הכריזה על רכישת מניותיה; המניה מזנקת בכ-7%

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית הודיעה כי תחזיר לבעלי המניות שלה הון בהיקף של 2 מיליארד דולר ■ אנליסטים בשוק טוענים כי החברה מנסה לפייס את המשקיעים ולקנות קצת זמן לאחר שחוותה צניחה של כ-60% ברווח התפעולי ברבעון השלישי

יותר יפנית מיפנית סמסונג/ צלם: רויטרס
יותר יפנית מיפנית סמסונג/ צלם: רויטרס

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג הודיעה אמש (ד') כי לראשונה מזה 7 שנים תוציא לפועל תוכנית לרכישת מניותיה בהיקף עצום. אנליסטים בשוק סבורים כי החלטת החברה להחזיר לבעלי המניות שלה חלק מהררי המזומנים שלה נועדה לקנות קצת זמן בעוד היא חווה ירידה חדה במכירות ומנסה לאתר מנועי צמיחה חדשים.

מניית סמסונג מזנקת בבורסה הקוריאנית ביותר מ-7% לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש בחזרה את מניותיה בהיקף של 2 מיליארד דולר, הרכישה העצמית השנייה בהיקפה בתולדות החברה.

בוב או'דונל, אנליסט ומייסד חברת Technalysis Research סבור כי הענקית הקוראינית הייתה מעוניית להרגיע מעט את חששות המשקיעים לגבי עתיד החברה ולכן החליטה לקנות קצת זמן באמצעות התוכנית לרכישה עצמית.

בימים אלה מתמודדת החברה עם צניחה חדה במכירות של חטיבת המובייל ברקע לתחרות הגוברת בענף. כך למשל, ברבעון השלישי של השנה החברה דיווחה על צניחה של יותר מ-60% ברווח התפעולי לרמה של כ-3.9 מיליארד דולר, הנתון הנמוך ביותר מאז הרבעון השני של 2011.