דיווח: אאוטבריין הישראלית תנפיק בנאסד"ק בתחילת 2015

השווי המוערך של החברה הוא מיליארד דולר ■ על פי הערכות שונות בשוק, אאוטבריין צפויה לסיים את שנת 2014 עם הכנסות בהיקף של יותר מ-200 מיליון דולר

1 יובטריין אורי להב ירון גלאי / צלם: נועם גלאי
1 יובטריין אורי להב ירון גלאי / צלם: נועם גלאי

Outbrain הישראלית מתכוונת לצאת להנפקה בנאסד"ק ברבעון הראשון של 2015, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל", בהסתמכו על מקורות המקורבים לנושא. אאוטבריין מספקת המלצות תוכן באתרי אינטרנט והיא מנוהלת על ידי ירון גלאי, שייסד את החברה יחד עם אורי להב.

החברה צופה שההנפקה תעניק לה שווי של כמיליארד דולר, אולם טרם נודע כמה מניות היא מתכוונת להנפיק.

על פי הדיווח, החתמים בהנפקה הם גולדמן זאקס ו-JP מורגן.

על פי הערכות שונות בשוק, אאוטבריין צפויה לסיים את שנת 2014 עם הכנסות בהיקף של יותר מ-200 מיליון דולר. הנתון הזה אינו כולל את החוזה שעליו חתמה החברה בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר עם קבוצת המדיה טיים (Time).

אאוטבריין הצומחת, שהוקמה בשנת 2006, נבחרה בשנת 2011 לחברת הסטארט-אפ המבטיחה של "גלובס". בהמשך הדרך הצליחה החברה לממש את ההבטחה, בין השאר הודות לסדרת רכישות. לפני כשנה וחצי קנתה אאוטבריין את חברת Visual Revenue, אשר עוסקת בייעול אתרי תוכן.

באוקטובר אשתקד גייסה החברה 35 מיליון דולר ומינתה סמנכ"ל כספים חדש. מאז פורסמו הערכות רבות שהחברה נמצאת בדרך להנפקה. באפריל השנה העריך הפייננשל טיימס שהחברה תנסה לגייס בנאסד"ק 100 מיליון דולר לפי שווי של יותר ממיליארד דולר.