התחתנתם ולא עדכנתם ברבנות? צפו למאסר של שנתיים

לפקודת הנישואין והגירושין הוסף סעיף מקומם, וההצעה לבטלו תעלה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה

חתונה נישואים / צלם:  תמר מצפי
חתונה נישואים / צלם: תמר מצפי

לפני כשנה שינה משרד הדתות את פקודת הנישואין והגירושין כאשר הכנסת אישרה את פתיחת אזורי הרישום לנישואין ("חוק צוהר"). אולם מבלי משים, התווסף לפקודה סעיף הקובע כי "כל שאינו דואג לרישום הנישואין או הגירושין שלו, או לרישום הנישואין או הגירושין שהוא סידר לאחר, דינו - מאסר שנתיים". כלומר זוג שנישא באופן פרטי וללא הרבנות, צפוי, יחד עם הרב המחתן, למאסר.

מתוך הנחה כי הסעיף מהווה פגיעה בזכויות יסוד לחופש דת ולצנעת הפרט ועומד בסתירה לערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מציעה ח"כ עליזה לביא, בשיתוף עם עמותת "עתים" ו"מבוי סתום", להסיר את הסעיף ולבטל כל סנקציה כלפי הזוג והרב מעבר למחויבות הקיימת שלהם להירשם במרשם האוכלוסין. ההצעה תעלה היום (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה.

ח"כ לביא: "מחטף לאור יום. בכסות פתיחת אזורי הרישום לנישואים - נוצרה מציאות בה בני זוג ורבנים מסתכנים במאסר של שנתיים. נוצר מצב אבסורדי ומופרך שלא מתמודד עם המציאות המשתנה. יותר צעירים בוחרים להתחתן בטקס דתי שלא באמצעות הרבנות הראשית. במקום להתמודד מאיימת הרבנות בכליאה. מה שידעו לעשות בקהילות לאורך הדורות, הבירוקרטיה הישראלית הרסה".