פטריק דרהי רוכש חברת טלקום פורטוגלית ב-9.2 מיליארד ד'

קבוצת הטלקום Altice הסכימה לקנות את פעילויותיה הפורטוגליות של החברה הברזילאית Grupo Oi

פטריק דרהי רוט / צילום: אלון רון
פטריק דרהי רוט / צילום: אלון רון

קבוצת הטלקום Altice הסכימה לקנות את פעילויותיה הפורטוגליות של החברה הברזילאית Grupo Oi תמורת כ-7.4 מיליארד אירו (9.2 מיליארד דולר). Oi ואלטיס יפתחו במו"מ בלעדי ובדיקת נאותות כדי להביא את ההסכם למתכונתו הסופית.

אלטיס גברה על הצעת הרכש המתחרה של קרנות הפרייבט אקוויטי אייפקס וביין, וכעת תוכל להוסיף לתיק חברות הכבלים והשירותים הניידים שלה עוד מדינה בנוסף לצרפת, ישראל, הרפובליקה הדומיניקנית ואחרות.

אלטיס, הנשלטת בידי היזם המיליארדר הצרפתי-ישראלי פטריק דרהי, בעלי הוט, השלימה ביום ה' שעבר את הרכישה הגדולה ביותר בתולדותיה, שבמסגרתה רכשה אחת החברות-הבנות שלה, חברת הכבלים הצרפתית נומריכייבל, את חברת השירותים הניידים SFR.

העסקה עם Oi מסמנת למעשה את התרת המיזוג ביש-המזל של Oi עם פורטוגל טלקום, שנקלע השנה לקשיים לאחר שהצד הפורטוגלי הפסיד מאות מיליוני אירו בשערוריית בנק אספיריטו סנטו במגזר הבנקאות בפורטוגל.

אלטיס כבר מחזיקה בבעלות על שתי חברות כבלים קטנות בפורטוגל, ורכישת המונופול הממשלתי לשעבר, פורטוגל טלקום, יזניק אותה למיצוב מעולה שיאפשר לה להתחרות בוודאפון ובאופטימוס.

מכירת נכסיה הפורטוגליים של Oi עשויה להמריץ את החברה במאמציה לחבור למתחרות בשוק הבית שלה כדי לרכוש - ולאחר מכן לחלק - את TIM Paraticipacoes, חברת השירותים האלחוטיים השנייה בגודלה בברזיל.

מקור בעל ידע ישיר של המצב אמר בחודש שעבר לרויטרס כי Oi, טלפוניקה ואמריקה מוביל יפרסמו הצעת רכש בסך 32 ריאל עבור TIM, ש-67% ממנה נמצאים בשליטת טלקום איטליה, ולאחר מכן יחלקו אותה ביניהן. החברות עשויות לצאת בהצעת הרכש כמה ימים לאחר אישור עסקת פורטוגל טלקום, להערכת אנליסטים ובנקאים .

Oi צריכה להשיל כמה נכסים כדי להקטין את נטל החוב שלה, העומד כעת על 46 מיליארד ריאל, ולשפר את מצבה הפיננסי כדי שיהיה ביכולתה להשתתף בהצעת הרכש עבור TIM.