הרחבת ציר בגין-קפלן: מרפאת קצין העיר בקריה בת"א תיהרס

בקרוב: 300 מקומות חניה נוספים בשעות הערב ובסופי שבוע בעקבות פינוי קרן-הקריה

מתחם מרפאת קצין העיר / צילום: עדן מלודבסקי, משרד הבטחון
מתחם מרפאת קצין העיר / צילום: עדן מלודבסקי, משרד הבטחון

עיריית תל אביב ומשרד הביטחון סיכמו על פינוי מרפאת קצין העיר שבמתחם הקריה, כדי לאפשר את הרחבת ציר בגין-קפלן. במשרד הביטחון אמרו היום (ב') כי בעקבות הסיכום, העבודות להרחבת הציר יחלו בשבועות הקרובים והן כוללות את הרחבת המדרכה הסמוכה, המשמשת אלפי הולכי רגל מדי יום, והקמת תחנות אוטובוס נוספות באופן שצפוי להקל על עומסי התנועה באזור. מדובר בשטח של כ-3 דונם שפונה בחודשים האחרונים, עם העברת מרפאת קצין העיר למתחם אחר בבסיס הקריה.

במשרד הביטחון אמרו היום כי פינוי הרצועה שבמזרח הקריה, הסמוכה לציר בגין פינת קפלן, מבטאת את מדיניות המשרד להוצאת מחנות ממרכזי הערים והקצאת שטחים לפיתוח עירוני וכלכלי. בית הדין הצבאי, שנמצא סמוך למתחם המרפאה, לא יפונה בשלב זה.

פינוי שטח זה מתווסף לעוד שטחים שפונו בשנים האחרונות בקריה, ובהם מתחם קרן-הקריה שבו עתיד להיבנות בשנים הקרובות בניין המשרדים הגבוה ביותר בישראל לצד תחנה של הרכבת הקלה. עד אז, במהלך החודש הקרוב שטח זה יוכשר כחניון שיכיל כ-300 מקומות חניה שיהיה פתוח לכלל הציבור בשעות הערב, הלילה ובסופי שבוע. בשאר השבוע ובשעות העבודה החניון אמור לשמש את מערכת הביטחון. חניון זה יופעל במתכונת הזהה לזו של חניון לאונרדו הסמוך לצומת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ'י שהוכשר בידי משרד הביטחון ועיריית תל אביב לפני כשנתיים בעקבות פינוי של שטח אחר בקריה.

חניון לאונרדו מכיל מאות מקומות חניה, והוא משמש בעיקר את באי מתחם שרונה הסמוך. "פינוי מתחם המרפאות כמו גם הפינוי של קרן הקריה הם חלק ממהלכים שמוביל משרד הביטחון לפינוי של מחנות במרכזי הערים ולהתייעלות בניצול הקרקע במחנה הקריה", אמר היום ראש יחידה מתווה במשרד הביטחון, עו"ד אלון יפרח, "תהליכים נוספים שמוביל המשרד יאפשרו ניצול דואלי של השטחים לטובת הציבור הרחבת ולטובת מערכת הביטחון".