חברות תקשורת ורפואה יחויבו לספק מענה אנושי תוך 3 דקות

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הגנת הצרכן שהציע ח"כ איתן כבל, שנועד להרחיב את החובה לספק לצרכנים מענה טלפוני חינם

שיחת שירות לקוחות / צילום: thinkstock
שיחת שירות לקוחות / צילום: thinkstock

רגע לפני פיזור אפשרי של הכנסת, ועדת הכלכלה של הכנסת מנסה לקדם צעד משמעותי נוסף את הצעת החוק הצרכנית שתחייב ספקיות תקשורת, תשתית ושירותי רפואה לספק מענה אנושי חינם תוך 3 דקות. נוסח הצעת החוק אושר היום (ג') בוועדה לקריאה שנייה ושלישית, בשאיפה להביא אותה לאישור סופי עוד לפני פיזור הכנסת.

תיקון חוק הגנת הצרכן, שמציע ח"כ איתן כבל, נועד כאמור להרחיב את החובה לספק לצרכנים מענה טלפוני חינם.

לפי ההצעה, החברות המספקות שירותי טלפון נייח, חברות הסלולר, הכבלים, הלוויין, חברת החשמל, חברות הגז, תאגידי המים, ספקיות האינטרנט וחברות שירותי רפואה דחופה יחויבו לספק מענה טלפוני חינם לכל פנייה של צרכן, ולא רק לפניות בנושא ליקויים או פגמים במוצר או בשירות, בזמן שלא יעלה על 3 דקות - בהתאם לתקנות שאישרה הוועדה לפני למעלה משנתיים.

ח"כ כבל אמר כי הצעת החוק נועדה להתמודד עם החברות שהתחכמו עם התיקון הקודם, העניקו שירות חינם וקיצרו זמני המתנה רק במקרים מצומצמים של טיפול בתקלות.

לדבריו, התיקון נועד שהדברים יהיו ברורים, ושהחברות יחויבו לספק שירות טלפוני חינם לכל פנייה וגם לעמוד בזמני ההמתנה. "אם החברות היו מתנהלות כמו שצריך, לא היינו צריכים את התיקון הזה", אמר כבל במהלך הדיון.

ח"כ יעקב ליצמן ביקש להחיל את ההצעה גם על משרדי הממשלה שנותנים שירותים כעוסקים. ח"כ כבל אמר בתגובה כי הצעתו המקורית נועדה לחייב גם את הממשלה, אך זו התנגדה.

ההצעה כאמור אושרה פה-אחד, וכן נקבע כי התיקון יכנס לתוקף 6 חודשים לאחר פרסומו ברשומות.