מסתמן: המשקיע בערוץ 10 הוא שלמה נחמה

(עדכון) - גורמים בשוק: יו"ר בנה"פ לשעבר, המיוצג בידי עו"ד רם כספי, חתם על זיכרון דברים להשקעה בערוץ 10 ויזרים 150 מיליון שקל ■‏‎‎‏ נחמה ייכנס רק אם הערוץ יעבור לרישיון, ורף ההשקעה יירד ל-110 מיליון שקל בשנה

שלמה נחמה / צילום: איל יצהר
שלמה נחמה / צילום: איל יצהר

מתקרב משקיע לערוץ 10: ל"גלובס" נודע כי מוקדם יותר היום (ג') נחתם זיכרון דברים בין ערוץ 10 ובין משקיע ישראלי המיוצג בידי עו"ד רם כספי. על-פי גורמים בשוק, מדובר ככל הנראה בשלמה נחמה, יו"ר בנק הפועלים לשעבר.

על-פי ההסכם, שנחתם לפי שעה בראשי-פרקים בלבד, נחמה ייכנס לערוץ 10 אך ורק במקרה שהשוק יוסדר, כך שערוץ 10 יעבור לרישיון, ורף ההשקעה המתחייב בערוצים בטלוויזיה המסחרית יירד למינימום של 110 מיליון שקל בשנה.‏

עוד נודע כי בהמשך, אם המגיעים יבשילו לכדי חוזה סופי, ישקיע נחמה קרוב ל-150 מיליון שקל בערוץ 10, וכך יציל אותו.

‏‏ערוץ 10 מצוי כרגע במצב חוקי שברירי, בשל העובדה שזיכיונו יסתיים בסוף השנה הנוכחית, והוא אינו עומד בדרישות החוק לקבלת רישיון שידור. לדברי יו"ר מועצת הרשות השנייה, אווה מדז'יבוז', אם ערוץ 10 ישיג משקיע, היא תמליץ למועצה להגיע איתו להסדר שיבטיח מעבר לרישיון, במקרה שאותו משקיע גם יכסה את חובות הערוץ לרשות השנייה.

בחודשים האחרונים התנהלו המגעים להכנסת משקיע בשני ערוצים מרכזיים: האחד מול המשקיעה ההולנדית נינה סטורמס, אשר ביקשה להפוך את הערוץ לברודקאסט רחב-השקעה ותחרותי בדומה לערוץ 2; ובמקביל ככל הנראה מול שלמה נחמה, אשר דבק באסטרטגיה שהתווה מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, ולפיה ערוץ 10 יהווה ערוץ אלטרנטיבי לערוץ 2 וישדר בעיקר תוכני דעת, תחקיר ואיכות.

משעצר ראש הממשלה בנימין נתניהו את הליך אישורו של החוק לפיצול ערוץ 2, הקפיאה סטורמס את המגיעים מול הערוץ.

ערוץ 10 מסיים את הרבעון האחרון באיזון תפעולי אך במצב תזרימי לחוץ. זאת לאחר שמנכ"ל הערוץ הוביל תוכנית קיצוצים מסיבית שמטרתה הייתה לקצץ 20% מהוצאות החברה. במסגרת זו נמכר כל צי הרכב של החברה, ומשכורות העובדים ספגו קיצוץ הדרגתי, כאשר הטאלנטים הבכירים נפרדו משיעור של 45%-50% משכרם.

עם זאת, ערוץ 10 אינו מפיק בחודשים האחרונים כל הפקות לשנים הקרובות, ועדיין חייב עשרות מיליוני שקלים של דמי זיכיון לרשות השנייה.

לאורך כל התקופה האחרונה הקפידו בערוץ 10, למרות המשבר, לשדר אופטימיות, מתוך הנחה שבשנה הבאה ימשיך הערוץ להתקיים בזכות סדר חדש שיונהג בטלוויזיה המסחרית בישראל. בערוץ הסתמכו על הבטחות השר גלעד ארדן, שביקש לפצל את ערוץ 2 ובמקביל לערוך רפורמה שתגדיל את התחרות בטלוויזיה המסחרית ותוריד את רף ההשקעה המתבקש לגוף המבקש לשדר ברישיון בישראל.

כעת, למרות הערר שהגיש נתניהו, מקווים בערוץ 10 כי בזכות המשקיע החדש תתאפשר העברתם לרישיון עם רף השקעה נמוך יחסית, וערוץ 2 ימשיך לשדר בזיכיון באותם תנאים שבהם השוק פועל היום.

‏‏בערוץ 10 ועו"ד רם כספי סירבו להגיב לדברים. ‏‎‎‏את תגובתו של שלמה נחמה לא ניתן היה להשיג.