משפט טלנסקי המחודש: אולמרט לא יעיד לטובת עצמו

צוות ההגנה של אולמרט בתיק טלנסקי הודיע כי לטובת אולמרט יעיד רק עד אחד - יואב זילברשטיין, מומחה שחזור חקירתי שבחן את ההקלטות של שולה זקן

אהוד אולמרט / צילום: אוליבייה פיטוסי / "הארץ"
אהוד אולמרט / צילום: אוליבייה פיטוסי / "הארץ"

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במשפט טלנסקי מסר היום (ג') בהודעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי לטובת אולמרט יעיד רק עד אחד - יואב זילברשטיין, מומחה שחזור חקירתי שבחן את ההקלטות ומכשירי ההקלטה של שולה זקן. לאכזבת הקהל, אולמרט עצמו לא יעיד.

רבים הסתקרנו לראות כיצד יגיב ראש הממשלה לשעבר להקלטות שסיפקה זקן במסגרת הסדר עד המדינה שנחתם עמה, בהן סתר אולמרט את גרסאותיו הקודמות וסיפק שלל אמירות מביכות מבחינתו. הציפייה לראות את אשף הגרסאות, אולמרט, מיישב את הדברים, התחלפה באכזבה.

מעניינת במיוחד יכולה הייתה להיות התייחסותו של אולמרט בקשר לסוגיית "תוספת המשכורת" שקיבלה זקן, בה הודה בהקלטות. בהקלטה שמסרה זקן נשמע אולמרט מודה במפורש כי זקן אכן קיבלה 30 אלף דולר מדי שנה כ"תוספת למשכורתה". "התוספת" היא למעשה פיצוי על כך שעם המעבר מעיריית ירושלים למשרד התמ"ת ירד שכרה של זקן.

ככל הנראה, סנגוריו של אולמרט יסתפקו בהעלאת טענות בנושא בסיכומים שיוגשו לבית המשפט בכתב.

כזכור, בית המשפט העליון החזיר לאחרונה את הדיון בתיק טלנסקי לבית המשפט המחוזי, כדי שיכריע לאור הראיות החדשות בתיק האם השימוש בכספי הקופה שניהל עו"ד אורי מסר עבור אולמרט נעשה למטרות פוליטיות או אישיות. אם יוכח כי נעשה שימוש בכספים למטרות אישיות, ניתן יהיה להרשיע את אולמרט.

סנגוריו של אולמרט צפויים לטעון בסיכומים כי העסקתה של זקן נעשתה למטרה פוליטית. זאת, מאחר שגם זקן עצמה הודתה כי ביצעה משימות פוליטיות עבור אולמרט.

עם זאת, זקן טענה שלל טענות לגבי מטלות בעלות אופי של שירות אישי שסיפקה לאולמרט ומשפחתו: מאיסוף בגדים מהמכבסה עבור אולמרט ועד הזמנה טלפונית של עשרות אנשים לכאורה לתערוכות שבהן הוצגו ציוריה של אשתו, עליזה אולמרט.

"לנוכח הנחיית בית המשפט העליון שהדיון יצומצם, ומתוך רצונה של ההגנה להביא עניין זה לגמר במהירות האפשרית ולמנוע עינוי דין נוסף... מודיעה ההגנה כי אין היא רואה מקום להביא עדים נוספים, וזאת למעט חוות-דעתו של מר יואב זילברשטיין, שעוסקת בקלטות בקבילותן ובמשקל שיש ליתן להן אם יקובלו כראיה", כתבו עורכי הדין אייל רוזובסקי ואלי זהר בהודעה לבית המשפט. "בהתאם לכך, לאחר חקירת המומחים ניתן יהיה להגיש סיכומים", נכתב.