הרשת החברתית: אורט מוקירה את סטף ורטהיימר

היכן נתן שי פירון את הופעתו את האחרונה כשר החינוך? ■ מי השתתף בהרצאה של המנטור אלון אולמן? ■ ומי הגיע להשקת מועדון "Volvo Time"?

אורט מוקירה את ורטהיימר

אתמול (ג'), במה שהתברר כהופעתו האחרונה בתפקיד שר החינוך, שי פירון לא התייחס לבחירות שבפתח. בערב הוקרה של רשת אורט לשותפיה בפרויקט "נקודת מפגש - חינוך, עסקים ותעשייה מעצבים עתיד" אמר פירון: "מדינת ישראל היא אחת המדינות עם אחוז הזכאות לבגרות הגבוה ביותר, אך גם עם אחוז גבוה של צעירים המסיימים בית-ספר תיכון ללא כל תעודה. מדובר בנזק כלכלי ברור לטווח הארוך. היעד של ישראל צריך להיות שבתוך עשור 90% מהתלמידים יסיימו את בית-הספר התיכון עם תעודה כלשהי, שתאפשר להם רכישת מקצוע עם אופק אקדמי. השינוי חייב להתחיל ממרכז הארץ, בשיתוף החברות המובילות במשק".

באירוע הוענק פרס "יקיר אורט ישראל" לתעשיין סטף ורטהיימר על תרומתו לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל. "סטף מסמל עבור כולנו את מה שאפשר לעשות עם יזמות, יצירתיות ואהבת ישראל. תודה על הדרך הארוכה שהנחלת לכולנו", אמר צבי פלג, מנכ"ל אורט ישראל.

עוד נכחו באירוע: אהרון מנקובסקי, ראש חוג הידידים של אורט ישראל ושותף בקרן פיטנגו; יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; אבינועם ספיר, מנכ"ל טבע ישראל; רן שחם, מנכ"ל אלטשולר שחם; עדי אלטושלר, מנהלת תחום חינוך בגוגל ומייסדת עמותת "כנפיים של קרמבו" לסיוע לילדים עם מוגבלויות; רוני סופר, מנכ"ל גזית גלוב ישראל; אבי באום, מנכ"ל חילן טק; ניל קורני, מנכ"ל סיטי בנק ישראל; שחר אפעל, נשיא נס; בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו; אדית אברט, נשיאת ארגון ידידי אורט ישראל בארצות הברית, שקיבלה גם היא אות הוקרה על פעילותה לקידום החינוך הטכנולוגי; פרופ' ברכה רגר, נשיאת אורט ישראל; וד"ר עוזי צוק, יו"ר הדירקטוריון וחברי מועצת המנהלים והנהלת הרשת.

 צבי פלג, אדית אברט, שי פירון, סטף ורטהיימר ואהרון מינקובסקי / צלם: רונן טופלברג
  צבי פלג, אדית אברט, שי פירון, סטף ורטהיימר ואהרון מינקובסקי / צלם: רונן טופלברג

פרץ גבול

לאלון אולמן המנטור יש סיבה לחגוג: בסוף השבוע (ו') הגיעו 1,200 איש להרצאה שלו "בוקר פריצת גבולות" באוניברסיטת תל-אביב. "בדרך-כלל מגיעים 400 איש להרצאות שלי. הפעם כמות האנשים הצליחה להפתיע גם אותי", אמר אולמן ל"גלובס".

נצפו ביציע של אולם סמולרש באוניברסיטה: עו"ד רות דיין-וולפנר; עו"ד אורלי מנע; דן רון, סמנכ"ל הסחר היוצא של ערוץ 10; גיא עמוסי, מבעלי פרופרטק נדל"ן; אייל נאור, מפיק; יפתח קצור ("אסקימו לימון"), כיום בעלי חברה לייעוץ אסטרטגי; מלי לוי ושמעון גרשון; נעם גילאור, מנהל רשת ג'; חדווה שרון, רעייתו של מנכ"ל פלאפון; פלי הנמר, הבעלים של קבוצת "אנשים"; דפנה ארמוני; שלי גפני ואחרים.

שינויים בפועלים

שינויים בפועלים שוקי הון, זרוע הבנקאות להשקעות של בנק הפועלים: רועי דוד, ראש תחום בנקאות להשקעות, הודיע כי יעזוב את תפקידו לאחר 5 שנים.

את דוד יחליף ערן זק, מנהל סקטור טכנולוגיה שהצטרף לחברה לפני קרוב לשנתיים. לפני כן עסק בבנקאות להשקעות במריל לינץ' - בנק אוף אמריקה ובליהמן ברדרס.

השנה גם מונה לחברה מנכ"ל חדש - עומר קרייזל.

המנטורים נכנסו לחממה

המנטורים של החממה היזמית במסלול האקדמי המכללה למינהל לשנת 2015 נפגשו לראשונה עם הסטודנטים החדשים.

בין המנטורים שילוו את הסטודנטים בשנה הקרובה ויסייעו להם לפתח את מיזמיהם: רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק; מארק און, מנכ"ל גט טקסי; יוסי טורכספא, לשעבר מנהל בחממות הטכנולוגיות של המדען הראשי; ענת סגל, מנכל"ית קסניה; מיקי בלומנטל, שותף מנהל במשרד רואי החשבון פאהן-קנה; מיכל מיכאלי, מייסדת אווה ונצ'רס; ניב קורח מאווה ונצ'רס; והיזם הסדרתי חמי וינגרטן.

"זו השנה החמישית בה פועל מרכז היזמות של המכללה, שהנביט בשנים האחרונות כמה מיזמים מצליחים כגון re:charge, המציע עמדת טעינה לסמארטפון או לטאבלט המבוססת על אנרגיה סולארית; ו-paybox המעניק פתרון לתהליך הגזברות המסורתי ומציע אפליקציה לתשלום קבוצתי דרך הנייד. אני בטוחה שכך יהיה גם השנה", אמרה פרופ' דפנה קריב, מנהלת המחלקה לאסטרטגיה ויזמות וראש מרכז היזמות במכללה.

החברים של וולוו

וולוו השיקה ביום חמישי האחרון את מועדון "Volvo Time", שמפגיש בין לקוחותיה עם אנשים מעוררי השראה בתחומם, לפי הגדרת החברה. העיתונאי מודי בר-און נבחר להרצות באירוע פתיחת המועדון.

מבין לקוחות וולוו שבאו להקשיב ולנשנש מטעמים שוודיים: אלונה ברקת; אלי עזור; שמואל פרנקל; איזי שרצקי; השף חיים כהן; שלמה שרף; ניר דוידוביץ'; ריצ'י הנטר; ורוני בר-און.

נכחו גם: אור שחר ואבנר קז, היו"רים של מאיר חברה למכוניות - יבואנית המותג השוודי וולוו; תומר כהן, מנכ"ל החברה; קרל מגנוס נסר, שגריר שבדיה בישראל, ואשתו מריה.

אלונה ברקת, איזי שרצקי, שמואל פרנקל / צלם: רויטל טופיול
 אלונה ברקת, איזי שרצקי, שמואל פרנקל / צלם: רויטל טופיול

חלום הרילוקיישן התנפץ?

"בעקבות ההחלטה להקים בישראל שלוחת מעבדות, נפסיק למשוך אנשים לניו-ג'רזי כפי שעשינו בעבר", כך אמר שלשום (ב') מרקוס וולדון, נשיא Bell Labs וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אלקטל-לוסנט, וניפץ את חלום הרילוקיישן לכמה אנשים.

את הדברים אמר וולדון באירוע השקת מעבדות בל ישראל בבית אלקטל-לוסנט בכפר-סבא.

נכחו באירוע: אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת; אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל הנכנס; פרופ' דני רז, מנהל מעבדות בל ישראל; ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב-EMC; יוסי מטיאס, מנהל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל; פרופ' יעקב זיו, בוגר מעבדות בל ובעל שם עולמי כמפתח האלגוריתם לדחיסת מידע; פרופ' גבי סרוסי מאוניברסיטת בן-גוריון, שנחשב למומחה בתחום האלקטרו-אופטיקה; אורי בנדורי, מקרן כרמל ונצ'רס; דורון קורץ, מנהל טכנולוגיות בפלאפון; שלמה ווקס, מנכ"ל האיגוד הישראלי לאלקטרוניקה ותוכנה; ואחרים.

אבי ברגר, אריק טל ומרקוס וולדון / צלם: הדר גל
 אבי ברגר, אריק טל ומרקוס וולדון / צלם: הדר גל

בדרך לבחירות

יריית הפתיחה למערכת הבחירות תיערך בוועידת ישראל לעסקים 2014 של "גלובס", בה כל מקבלי ההחלטות יהיו על במה אחת ויציגו את משנתם לבאי הוועידה.

בין הנושאים המרכזיים שיועלו: מה יקרה לתקציב, מה יהיה עתיד הרפורמות, האם המומנטום בשוק הדיור ישתנה, לאן יגיע שער הדולר, תקציב הביטחון כמקרה מבחן, המצב במזרח התיכון, שוק העבודה, רגולציה, כלכלה שיתופית ועוד.

הוועידה תיערך בשבוע הבא בימים ראשון ושני, 7-8 בדצמבר, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

לוגו ועידת ישראל לעסקים
 לוגו ועידת ישראל לעסקים