מומחה השקעות: אפל תזנק ב-40% לשווי של טריליון דולר

ג'וזף גרינקורן, מומחה למניות טכנולוגיה ומנכ"ל מוריס גרופ, פרסם סקירה חדשה ואופטימית במיוחד העוסקת באפל ■ להערכתו מניית החברה תזנק למחיר של 170 דולר ותהנה ממכירות שיא גם ב-2015

אפל עומדת לסיים את אחת השנים הטובות שלה הן מבחינת ביצועי החברה והן בשוק המניות. ענקית הטכנולוגיה צפויה לרשום ב-2015 שנת מכירות שיא נוספת. ג'וזף גרינקורן, מומחה למניות טכנולוגיה ומנכ"ל מוריס גרופ המתמחה בהשקעות, מספק תחזית אופטימת במיוחד לאפל וטוען כי השווי שלה עשוי להגיע לטריליון דולר כבר במהלך 2016.

גרינקורן מעניק למניית אפל מחיר יעד של 170 דולר - מחיר הגבוה ביותר מ-40% ממחיר השוק של המניה כיום". לדבריו, העוצמה העיקרית של אפל בתחום המוצרים מגיעה מהעדכון האחרון שהניח בארסנל של אפל את הפאבלט - האייפון 6+, מדובר במוצר דגל שהשוק היה צמא לו מאוד, בעיקר מכורים למוצרי אפל שיכלו עד היום למצוא מוצר דומה רק במכשירי אנדרואיד וווינדו'ס.

גרינקורן שצפה בסקירות קודמות שלו את זינוק שווי המניה אל ממעל ל-100% אמר כי מעבר לאייפון 6+ כלל המכשירים של אפל מעודכנים כיום יותר, דקים יותר, מהירים יותר ומהווים תחרות קשה מאוד למתחרים בשוק שמנסים להתחרות או להתעלות עליהם.

"אני צופה כי 2015 תהיה שנת שיא נוספת למכירות של אפל ברחבי העולם עם השקת הiWatch, השעון החכם המדובר של אפל, שצפויה בסוף הרבעון הראשון של 2015", לדברי גרינקורן.

גורם מכריע נוסף לעלייה בהכנסות של אפל כבר ב-2015 הוא ה-Apple pay שירות התשלומים של אפל שצפוי בהדרגה לתפוס תאוצה. במקביל להשקת האייפון 6+ אפל צפויה תהיה להשיק איי פאד גדול במיוחד בגודל של 12.9 אינץ' על מנת להגדיל את המכירות גם בתחום האיי פדים.

להערכתו של גרינקורן, גורם נוסף שמחזק את אפל היא החולשה של המתחרה הגדולה שלה סמסונג. עד להכרזה של סמסונג על רכישה חוזרת של מניות החברה בהיקף של 2 מיליארד דולר, המניה נפלה בכ-13% על רקע החולשה של סמסונג במכירות בעיקר בשוק הסמארטפונים היוקרתיים. לסמסונג יש בעיות בהנהלה והיא מתמודדת עם ירידה חדה בכמות המכירות של סמארטפונים, החולשה החדשה של סמסונג תעניק לאפל עוצמה בשווקים העולמיים ובמיוחד בשוק הסיני הגדל והמתפתח.

גרינקורן מעריך בנוסף כי נראה את אפל ממשיכה לגייס חוב בריבית אפסית כשהחלק הארי שלו ימשיך לשמש לרכישה חוזרת של מניות אפל כפי שעשתה בשנה האחרונה בלחץ של משקיעים בכירים בחברה כמו קארל אייקן. החברה גייסה עד היום חוב של 32.5 מיליארד דולר בריבית ממוצעת נמוכה מאוד של של כ-1.85%. במקביל החברה ביצעה רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 45 מיליארד דולר.

בנוסף, החברה הצהירה על כוונתה להשקיע כ-130 מיליארד דולר שישמשו לחלוקת דיבידנד של 3.05 דולר והמשך של מדיניות הרכישה החוזרת של מניית החברה. מה שצפוי להשאיר את המניה כמניה אטרקטיבית למשקיעים. להערכת גרינקורן, המשך כמעט ודאי של הרכישות החוזרות ימשיך להזרים ביקושים למניה וימשיך להעלות את הערך שלה.