פסגות: "שוק העבודה האמריקאי ממשיך לצבור תאוצה"

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות: לא נתפלא אם כבר החודש יחליטו בפד לשנות את נוסח הודעת הריבית כך שלא יכלול עוד את ההערכה שהריבית תוותר נמוכה "זמן ממושך"

ג'נט ילן  / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

"שוק העבודה האמריקאי ממשיך לצבור תאוצה וזו רק שאלה של זמן מתי השיפור בשוק יבוא לידי ביטוי בלחצי שכר. כפי שאנו מציינים כבר מספר חודשים, ישנם ניצנים ללחצים כאלו וסביר להניח שעד אמצע השנה הבאה קצב הגידול השנתי בשכר כבר יתקרב ל-3%". כך מציין אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, בסקירתו השבועית.

לכן, אומר גרינפלד, לא נתפלא אם כבר החודש יחליטו בפד לשנות את נוסח הודעת הריבית כך שלא יכלול עוד את ההערכה שהריבית תוותר נמוכה "זמן ממושך". במקום זאת, הפד עשוי להגביר את מדיניות ההכוונה העתידית שלו ולתת קריטריונים נוספים שעשויים להוביל להעלאת ריבית כמו שיפור בשכר, ניצולת משאבים וכו'.

לגבי הודעת דראגי בשבוע שעבר מציין גרינפלד כי מעבר לדיון על ההרחבה הכמותית ה-ECB גם עדכן את תחזיות הצמיחה והאינפלציה שלו כלפי מטה. תחזית הצמיחה ל-2015 ירדה מ-1.6% ל-1% בלבד. תחזית הצמיחה ל-2016 עודכנה מ-1.9% ל-1.5%. תחזיות האינפלציה ירדו מ-1.1% ל-0.7% עבור 2015 ומ-1.4% ל-1.3% עבור 2016.

בשורה התחתונה, "מכיוון שבחודשיים הראשונים של השנה צפויים הבנקים בגוש האירו להחזיר ל-ECB חלק גדול מהכספים שלקחו במסגרת תוכנית ה-LTRO, אנו מעריכים כי אם עד אז התוכניות הנוכחיות (TLTRO ורכישות ה-ABS) לא יתפסו תאוצה אז ההסתברות להודעה על הרחבה כמותית כבר בפגישה של מארס תגדל באופן משמעותי".