באידו הסינית השקיעה 3 מיליון דולר ב-Pixellot הישראלית

הסטארט-אפ, שזכה להשקעה מענקית החיפוש האסייאתית, מפתח טכנולוגיה שמאפשרת הפקות וידיאו טלוויזיוניות איכותיות וזולות

באידו / צילום מסך
באידו / צילום מסך

ענקית האינטרנט הסינית, באידו, מבצעת השקעה ראשונה ישירה בסטארט-אפ ישראלי. החברה, שזכתה כבר לכינוי "גוגל הסינית" משקיעה 3 מיליון דולר בחברת Pixellot הישראלית, שמפתחת מערכת לצילום והפקה של אירועי ספורט ומוזיקה, שכוללים יכולת צילום מרחבית ושליטה מרחוק. עד כה גייס הסטארט-אפ 5.3 מיליון דולר, מחממת thetime, המייסדים ומשקיעים פרטיים.

חברת Pixellot הוקמה ב-2013 על-ידי ד"ר מיקי תמיר (יו"ר) וגל עוז (סמנכ"ל מו"פ) ומפתחת טכנולוגיית צילום והפקה חדשנית וזולה לשידורי חוץ טלוויזיוניים ואינטרנטיים. החברה מתמקדת בצילום והפקות של אירועי ספורט ומופעי מוזיקה. החברה פיתחה מערכת לצילום וידיאו ברזולוציה גבוהה, שכולל שדה ראייה רחב במיוחד, כך שהוא מכסה מגרש שלם כל הזמן וכן מאפשר שליטה והפקה מרחוק של הצילום - ללא צורך בצלמים ובצוותי שידור גדולים.

בין היתר משתמשת החברה בטכנולוגיות של עיבוד תמונות ועיבוד פיקסלים ומאפשרת צפייה ממגוון מסכים כמו סמארטפונים, מחשבים וטאבלטים. החברה מציעה הילוכים חוזרים מרחביים, גרפיקה צמודת מגרש ועוד. לאחרונה ערכה החברה ניסוי מערכות עם איגוד הטניס הצרפתי.

"אנחנו נלהבים להביא את הטכנולוגיה פורצת הדרך של פיקסלוט למשתמשי האינטרנט בסין. לראשונה יוכלו מפיקי התוכן לשדר אירועי ספורט וקונצרטים, תוך שהם מאפשרים לצופיהם את החופש לבחור את זוויות הצפייה המועדפות עליהם", אמר פיטר פאנג, דירקטור בכיר לפיתוח עסקי בבאידו.

"אנו גאים להיות ההשקעה הראשונה של באידו בסטארט-אפ ישראלי ומלאי ציפיות לקראת פעילות עיסקית משותפת עם החברה הענקית הזו", אמר ד"ר תמיר. "השותפות הזאת תאפשר לנו לצמוח גלובלית וכן להיכנס לשוק הסיני. באמצעות ההון המושקע אנו נרחיב את פעילות המו"פ ונפתח את מערך השיווק והפיתוח העסקי הבינלאומי".

עבור באידו, זו כאמור ההשקעה הישירה הראשונה בסטארט-אפ ישראלי אך לא הראשונה בעולם הסטארט-אפים המקומי. באידו הייתה אחת מהמשקיעות בקרן הרביעית של כרמל ונצ'רס שהושלמה לאחרונה בהיקף של 194 מיליון דולר.

באידו נמצאת לאחרונה בתקופה טובה ולאחרונה מחיר המנייה שבר שיאים והגיע ל-250 דולר למניה. החברה הונפקה ב-2005 לפי שווי של 120 מיליון דולר וכיום נסחרת לפי שוויה של 81.5 מיליארד דולר.

עבור תמיר ועוז זו אינה החברה הראשונה. השניים הקימו בעבר את חברת SportVu, שפיתחה מערכת למעקב אוטומטי אחרי שחקנים לצורכי סטטיסטיקה. החברה נמכרה ב-2008 לחברת Stats, הנמצאת בבעלות משותפת של תאגידי התקשורת ניוזקורפ ו-AP. ד"ר תמיר היה גם ממייסדי חברת אורעד היי-טק, שמתמחה בגרפיקת שידור ואולפנים וירטואליים.