הודו: נהג של אובר אנס נוסעת; החברה מתנערת מאחריות

בעקבות המקרה, החליטו הרשויות בניו-דלהי לחסום את שירותי ההסעות של אובר בטענה כי היא מטעה את הלקוחות שלה

אובר  / צילום: בלומברג
אובר / צילום: בלומברג

מצד אחד נשפכות על אובר (uber) ערימות של מזומנים בדמות השקעות הון והכנסות משירות ההסעות שלה, אך במקביל נערמות להן עוד ועוד ידיעות שליליות ותלונות על התנהלות החברה ונהגיה.

בסוף השבוע האחרון שוב הגיעה אובר לכותרות ומהסיבה הלא נכונה כשאישה בשנות ה-20 לחייה התלוננה למשטרת ניו-דלהי בהודו כי נהג מונית של אובר בשם שיב קומאר ידב אנס אותה. בעקבות המקרה, החליטו הרשויות בניו-דלהי לחסום את שירותי ההסעות של אובר בטענה כי היא מטעה את הלקוחות שלה.

על-פי הדיווחים, ידב הודה בהאשמות, ונראה כי הרקע שלו היה יכול ללמד על מה שקרה בסוף השבוע האחרון. ידב הורשע בעבר בתקיפה מינית ואין לו רישיון נהיגה בתוקף. במשטרה המקומית מאשימים את אובר על כך שלא ערכה בדיקות רקע מעמיקות על הנהג לפני ששכרה את שירותיו לטובת האפליקציה שלה.

בבלוג טק קראנץ' מציינים כי תנאי השימוש של אובר אינם מגינים על הנוסעת שנאנסה: "אובר אינה חברת הסעות אלא שירות טכנולוגי שמחבר בין נוסעים לבין נהגים. על-ידי השימוש באובר, אתה מודע לכך שכל נהג ונהג שאוסף אותך בכל עיר בעולם הוא עובד צד שלישי (לא של אובר) ולכן אובר אינה אחראית על אף אחת מהפעולות של הנהגים".

מנכ"ל אובר העולמית, טראוויס קאלאניק, מיהר לשחרר הצהרה, לפיה משתמע כאילו אובר מתנערת מאחריות לבדיקת ההיסטוריה של הנהג ותולה את האשמה ברשויות החוק בהודו.

"מה שקרה בסוף השבוע בניו-דלהי הוא מחריד. ליבנו יוצא אל הקורבן של הפשע המתועב הזה. אנחנו נעשה הכול, אני מדגיש הכול, כדי לעזור להביא את העבריין לדין ולעזור לקורבן ולמשפחה שלה בתהליך ההתאוששות שלה", ציין קאלאניק. "אנחנו נעבוד עם הממשלה כדי לערוך בדיקות רקע שכרגע חסרות בתוכנית שלהם להענקת רישיונות נהיגה מסחריים".