האשמות אולמרט ממתינות לתשובות

למה ברק לא משתמש בכלים הקיימים בחוק כדי להסיר מעצמו את עננת אולמרט?

אהוד ברק / צילום: אייל יצהר
אהוד ברק / צילום: אייל יצהר

ראש ממשלה לשעבר (אהוד אולמרט) טוען באוזני שולה זקן כי ידוע לו שראש ממשלה לשעבר אחר (אהוד ברק) קיבל שוחד על פרויקטים כאלה ואחרים בעת כהונתו כשר הביטחון. ברק מכחיש נמרצות: "שקר הזוי שמופץ על ידי עבריין מורשע". עו"ד אליעד שרגא, ראש התנועה לאיכות השלטון, משגר אל היועמ"ש בקשה לחקור את טענות אולמרט. וינשטיין נעתר ומורה לזמן את אולמרט. אולמרט אמר בקלטת שהוא מסתמך על מידע שקיבל מראש המוסד, אולם הוא לא ציין את זהות האיש. ראשי המוסד הרלוונטיים שנשאלו על כך הכחישו.

החזית שהשתתקה

מהר מאוד החזית הזאת די השתתקה, או אולי הושתקה? מכל מקום, אין פעילות בפרשה זו, בוודאי לא פעילות וולקנית. כאילו מדובר בשני אנשים רגילים המתקוטטים זה עם זה. אבל בכל זאת, האנשים הם מנהיגי המדינה לשעבר. מגיע להם שיתייחסו אליהם קצת יותר ברצינות, גם לטענותיהם וגם להכחשותיהם, לא?

ברק אינו עושה

גם כשהנושא אינו פעיל במיוחד, מגיחות ממנו שאלות ותהיות. העיקרית שבהן היא זו: מאז שהשמיע אולמרט את האשמותיו, ברק לא עושה דבר מעבר להכחשות וכינויי גנאי שהוא מטיח באולמרט. אבל מול תגובותיו הנחרצות של ברק, יש עובדות נחרצות לא פחות. הקלטת של שולה זקן, שבה נשמעו האשמות אולמרט, שודרה בערוץ 10 ב-9 בנובמבר השנה. מותר היה לתהות אז אם אולמרט אמר את הדברים רק כקשקוש של קשקשני טלפון. אפשר היה לצפות שתוך יום או יומיים יפרסם אולמרט הכחשה ואולי אפילו התנצלות. מדובר בתיק שמותיר אחריו הרבה מאוד שאלות, שההודעות הרשמיות עד כה לא נתנו להן תשובות.

ואם כך, איפה ברק? הרי אם האשמות אולמרט אינן נכונות, מדובר בדיבה קשה ביותר. למה ברק לא משתמש בכלים הקיימים בחוק כדי להסיר מעצמו את העננה הזאת? הרי מדובר בהאשמות על שוחד לכאורה מטעמו של אדם שאינו רק עבריין מורשע, אלא גם ראש ממשלה לשעבר.

כמות רבה של כסף

אני די מבין את ברק. הבעיה שלו היא לא כל כך, ובוודאי לא רק, האשמות אולמרט. ברק הוא אדם שעשה כמות רבה מאוד של כסף בתקופה קצרה. האם הוא חושש שתביעת דיבה או בדיקה משטרתית יסודית, תוביל את הבודקים למקומות אחרים? מכל מקום אסור לאפשר לפרשה זו לצלול אל נבכי השכחה הציבורית. האקט האחרון היה הודעה על זימונו של אולמרט לחקירה-בדיקה. זה היה ב-23 בנובמבר. זה לא קרה עדיין. למה? כי אולמרט לא ממש מעוניין? כי היועץ המשפטי לא ממהר? למה?