סימן מדאיג: סין עלולה לחתוך את יעד הצמיחה ל-7% ב-2015

תחזית הצמיחה הנוכחית עומדת על 7.5% ■ בכיר סיני מרגיע: שיעור צמיחה של 7% הוא מספיק בכדי ליצור 10,000 משרות חדשות שיבטיחו תעסוקה יעילה

אסיה סטוק / צלם: בלומברג
אסיה סטוק / צלם: בלומברג

בעוד ראשי הממשל והמערכת הכלכלית בסין מתכנסים היום (ג') בביג'ינג לוועידה הכלכלית השנתית, התקבלו הערב דיווחים שונים בתקשורת המקומית לפיהם הממשל צפוי לחתוך את יעד הצמיחה של הכלכלה החזקה בעולם ל-7% "בלבד" ב-2015, מתחת ליעד שהציבו ב-2014 ועמד על קצב התרחבות של 7.5%.

"קיימת סבירות גבוהה להורדת יעד הצמיחה לשנה הבאה והמקרה הסביר ביותר הוא לקבוע יעד צמיחה של 7% ולצפות לקצב צמיחה קצת גבוה יותר", כך אמר Guan Qingyou, מנהל מחלקת המחקר בחברת Minsheng Securities, שצוטט בהרחבה ע"י אמצעי התקשורת בסין.

אומנם כלכלת סין נמצאת במגמת האטה, אך שיעור צמיחה של 7% הוא מספיק בכדי ליצור 10,000 משרות חדשות שיבטיחו תעסוקה יעילה, כך מציין ניו לי, מנהל מחלקת מחקר המאקרו בלשכת המידע הממשלתית של סין. לי הוסיף כי הורדת יעד הצמיחה עשוייה להפחית את הלחץ על הממשל המקומי בסין ולסייע לו להוציא לפועל רפורמות שונות.

בתוך כך, הבורסה בשנגחאי נפלה היום בכ-5.5% וגררה את בורסות אסיה ואירופה לירידות חדות, זאת לאחר שהממשל הודיע כי יטיל ממגבלה חדשה על שוק האג"ח הקונצרני.