איש השנה של המגזין "טיים": הלוחמים בנגיף האבולה

TIME: אבולה זו מלחמה וגם אזהרה. האנושות לא ערוכה מספיק להתמודד עם התפרצות של מגפות

אבולה / צילום: : יוניסף, ארגון האו"ם למען ילדים
אבולה / צילום: : יוניסף, ארגון האו"ם למען ילדים

איש השנה (או יותר נכון לומר אנשי השנה) של המגזין TIME לשנת 2014: הלוחמים באבולה.

במשך שנים רבות היה וירוס האבולה מוגבל לאזור התפשטות קטן יחסית באפריקה ולא הגיע למרכזי אוכלוסיה גדולים ביבשת השחורה. אולם ב-2014 חל שינוי וביחד עם ההתפתחות והתיעוש במדינות מערב היבשת חלה התפרצות גם במספר הנדבקים בנגיף הקטלני.

ב"טיים" מציינים כי ביום אחד בחודש אוגוסט 6 נשים בהריון איבדו את התינוקות שברחמן ובתי החולים לא יכלו לקבל אותן לצורך טיפול בסיבוכים שונים. כל מי שרוצה לטפל בנפגעי נגיף האבולה עלול להידבק בעצמו, ולכן יש כאן סיכון עצום ונדרש אומץ לב רב מצד המטפלים.

הנגיף היה עלול להתפרץ ולהפוך למגמה בכל אפריקה, ואולי בכל העולם ובתחילה היו אלה הרופאים, האחיות, נהגי האמבולנסים ושאר הגיבורים מארגונים כמו "רופאים ללא גבולות" ואחרים שלחמו למנוע את התפשטותו ולהציל את מי שכבר חלה בימים שהרגולטורים והביורוקרטיה העולמית מנעה הגשת סיוע ממשי ומאסיבי. מדינות רבות בעולם לא היו ערוכות כראוי לטיפול בנפגעי האבולה ולכן הפעולות שעשו הגיבורים באפריקה היו חשובות ביותר.

אבולה זו מלחמה וגם אזהרה. האנושות לא ערוכה מספיק להתמודד עם התפרצות של מגפות. באפריקה מתים כל יום אנשים מנגיפים שונים כמו האבולה ובשאר העולם אנשים יכולים לישון בשקט כי רופאים, אחיות ועוד אנשים רבים מוכנים לצאת לאפריקה ולהלחם בנגיפים היכן שצריך.