גרוס: יש סיכוי טוב שהפד ידחה העלאת הריבית בגלל הנפט

גרוס טוען כי בעוד שבשווקים צופים העלאת ריבית ראשונה בספטמבר, ייתכן כי הפד יהפוך "יוני" יותר וידחה את המועד כיוון שהתרסקות הנפט צפויה לשמור על אינפלציה נמוכה בחודשים הבאים

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

הפדל ריזרב עשוי לדחות את מועד העלאת הריבית בארה"ב בגלל הנפילה במחיר הנפט - כך מעריך היום (ו') ביל גרוס, הידוע בכינויו "מלך האג"ח" בוול סטריט.

גרוס, שניהל בעבר את קרן פימקו והיום עומד בראש Janus Capital Group, טוען כי בעוד שבשווקים צופים העלאת ריבית ראשונה בספטמבר, ייתכן כי הפד יהפוך "יוני" יותר וידחה את המועד כיוון שהתרסקות הנפט צפויה לשמור על אינפלציה נמוכה בחודשים הבאים.

בראיון לסוכנות בלומברג היום אמר גרוס שהפד "ייקח בחשבון" את הטלטלה בשוק הנפט והוסיף: "אני חושב שכן, הפד יתקרב לעמדה יונית יותר בהשוואה למה שהשוק ציפה עד לפני מספר ימים".

מחיר הנפט, שרק לפני מספר חודשים נסחר מעל 110 דולר לחבית, נפל היום מתחת ל-58 דולר לחבית לאחר שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה חתכה את תחזית הביקוש לנפט. (לסיפור המלא)

"אין לפד סיבה לנטוש את ההתחייבות להותיר את הריבית אפסית לתקופה ממושכת כשארה"ב לא סובלת מאינפלציה ובטח לא הולכת לכיוון של 2% אינפלציה, שהוא היעד", הוסיף גרוס.

גרוס הסביר גם את הנפילה באג"ח הקונצרניות בארה"ב כך: "כשכסף גדול מחפש חוף מבטחים בד"כ רואים תנועות אלימות. יש מעט מאוד נזילות בשוק הזה. כולם מנסים לצאת החוצה דרך הדלת הצרה".