החקלאים נגד סמנכ"לית הרגולציה ברשות המים: "גסת רוח"

נציגי החקלאים דורשים להעביר את תמר שור, בכירה ברשות המים, מתפקידה: "אמרה בעבר שמבחינתה אפשר לחסל את החקלאות" ■ רשות המים: "ניסיון נואל להטיל דופי"

תנועת המושבים והתאחדות האיכרים הודיעו למנהל רשות המים, אלכסנדר קושניר, על כוונתן לנתק כל קשר עם הרשות ולא להגיע לשימועים מתוכננים - וזאת עד שסמנכ"לית האסדרה של הרשות, תמר שור, תועבר מתפקידה. למזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור ונשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, טענות על אופן התנהלותה של שור במהלך שימוע שעשתה להם לפני כשבוע לקראת פרסום כללי המים לשנת 2015 ולקביעת תעריפי המים שישלמו בשנה זו החקלאים.

בפנייתם לקושניר טענו צור ואמיתי כי "השימוע נוהל בצורה מחפירה וניכר בו כי לדבריהם של הגופים החקלאיים- אין כל משמעות בעיני רשות המים. התנהלותה של שור, שניהלה את השימוע היתה חסרת סבלנות וגסת רוח. היא לא אפשרה למשתתפים להשלים את טיעוניהם, התפרצה לדבריהם בגסות וקטעה את דבריהם - כשנאמרו דברים שלא היו לרוחה".

עוד הוסיפו השניים וכתבו לקושניר: "כשביקש נשיא התאחדות האיכרים ויו"ר אגודת מים בגליל, דובי אמיתי לשאול שאלה - מנעה ממנו שור לדבר ולא אפשרה לו לומר ולו מילה אחת וזאת תוך התבטאויות קולניות וסגנון שאינם הולמים ואינם ראויים לנציג ציבור וזו רק דוגמה אחת מיני רבות. התנהגות כזאת פסולה שבעתיים במקום שבו מטרת ההתכנסות היא שימוע, שיאפשר לחקלאים להשמיע את דבריהם בנושא כה רגיש".

במכתבם לקושניר, הוסיפו צור ואמיתי כי כתוצאה מהתנהלותה של שור הם נאלצו להפסיק את השימוע ולעזוב את החדר שבו התקיים בכעס: "התנהלותה של נציגת הרשות הבציעה על כך כי בבסיס השימוע לא עמדה כוונה אמיתית לקיים הליך תקין ובתום לב שיאפשר לחקלאים להשמיע את דברם, אלא רק לקיים הליך פורמלי כדי לצאת ידי חובה ויש בכך כדי לפסול את ההליך כולו. לצערנו, זאת לא הפעם הראשונה שבה אנו נתקלים ביחס בלתי הולם מצדה של שור: בעבר היא ציינה בפני חקלאים כי הם אינם מעניינים אותה ומבחינתה אפשר לחסל את החקלאות. אמירות אלה מעידות כאלף עדים על חוסר התאמתה לתפקיד ועל חוסר יכולתה למלא אותו כהלכה".

בנוסף להעברתה של שור מתפקידה, מבקשים צור ואמיתי מקושניר לפסול את הליך השימוע שהיא קיימה להם בנוגע לכללי המים לשנת 2015 וביקשו לקיימו מול גורם אחר מטעם הרשות.

ברשות המים דחו את הטענות והגדירו אותן כ"ניסיון נואל להטיל דופי באחת העובדות הבכירות של הרשות". מהרשות נמסר עוד כי "תמר שור היא מהמעולות שבעובדי הציבור הבכירים, הן במקצועיותה והן ביושרתה הגבוהים והמוערכים ביותר ואין אלא להצטער על הניסיון להסית את הדיון הענייני לדיון אישי. השימוע שנוהל בידי שור היה נרחב ועמוק, וכלל עבודה מקיפה עם משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל, אשר בה חודדו הבעיות והמחלוקות בנושא, ונשקלו פתרונות מקצועיים שונים. הישיבה לשמיעת העמדות בע"פ המוזכרת במכתב הייתה רק שלב אחד בהליך זה, ואכן הייתה טעונה, ונבעה בין השאר, מהגעה בלתי מתוכננת של חקלאים רבים, שבתום לב ביקשו להציג את עמדתם באריכות. הצגה זו לא התאפשרה עקב מסגרת הדיון שנקבעה מראש חשוב לציין כי מדובר במסגרת נוספת לחידוד נקודות שכבר הוצגו בפרוטרוט בכתב".