בנק דיסקונט צפוי להרחיב תוכנית הפרישה המוקדמת

הבנק צפוי להרחיב את התוכנית ביותר מ-100 עובדים ■ השבוע אמור דירקטוריון הבנק להחליט האם לאשר את הרחבת התוכנית, מה שיחייב את הבנק לבצע הפרשה המוערכת ב-120-150 מיליון שקל

בנק דיסקונט צפוי להרחיב את תוכנית הפרישה המוקדמת ביותר מ-100 עובדים. השבוע אמור דירקטוריון הבנק להחליט האם לאשר את הרחבת תוכנית הפרישה המוקדמת, מה שיחייב את הבנק לבצע הפרשה המוערכת ב-120-150 מיליון שקל למימון התוכנית. נזכיר, כי הבנק, בניהולה של לילך אשר טופילסקי, הודיע באוגוסט האחרון על תוכנית אסטרטגית חדשה, שחלק מרכזי בה היה פרישה מוקדמת של 250 עובדים בעלות של מעל ל-300 מיליון שקל. בבנק תכננו להשלים את תוכנית הפרישה בתוך שנה, אולם היענות מהירה לתוכנית הביאה לכך שהיא תושלם עד לסוף השנה ו-250 עובדים יפרשו.

אלא, שבמקביל למילוי המכסה, חברת בנפיט, שנשכרה ע"י הבנק בכדי לטפל בתנאי הפרישה מול העובדים, הגיעה להסכמה עם עוד שורה של עובדים שהביעו התעניינות בתוכנית. הבנק הודיע לעובדים לפני כשלושה שבועות כי המכסה התמלאה, אך כי חברת בנפיט תקיים פגישות עם עובדים שהביעו התעניינות. מאז פרסום ההודעה גבר הלחץ של העובדים לקבוע את הפגישות עם בנפיט, ובסופו של דבר נקבעו יותר מ-100 פגישות. כעת, כאשר בבנק רואים כי כמות גדולה של עובדים רציניים בכוונותיהם להצטרף לתוכנית, הם יביאו להצבעת הדירקטוריון את הרחבתה למעל ל-350 עובדים.

תהליך זה מפתיע, שכן בתוכנית הפרישה המוקדמת הקודמת של הבנק שנערכה לפני שלוש שנים, הצליח בקושי רב הבנק למלא את מכסת המינימום שהציב לעצמו בפרישה מוקדמת. העובדים כנראה מבינים כעת כי הבנק צפוי לעבור לא מעט שינויים שכוללים גם קיטון של 10% במצבת כוח האדם, שהם ירידה של אלף עובדים (מרביתם ייצאו בפרישה טבעית), ולכן מעדיפים לפרוש.

נזכיר, כי בנוסף לתוכניות אלה לבנק יש גם קרן למקרי פרישה חריגים בסך 50 מיליון שקל, כך שבמהלך אותם השנתיים ניתן יהיה לבצע פרישה מוקדמת במקרים חריגים מתוך אותה קרן בהיקף של עוד כמה עשרות עובדים.