הטיפ היומי: דווקא עכשיו - המלצה אגרסיבית למניית אנרגיה

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצה על מניית Tesoro במחיר יעד של 108 דולר

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

חברת האנרגיה Tesoro נסחרת בבורסת ניו יורק, ושווי השוק שלה עומד על כ-9.4 מיליארד דולר. החברה עוסקת בזיקוק ובשיווק מוצרי נפט, ומפעילה בתי זיקוק ורשת תחנות דלק ברחבי ארה"ב. במקביל, היא משווקת בנזין וסולר לצדדים שלישיים.

בשבוע שעבר אירחנו את הנהלת טסורו - המנכ"ל, גרג גוף; סמנכ"ל הכספים, סטיבן סטרין; ומנהל קשרי המשקיעים, בריאן רנדקר - בימי מפגשים עם משקיעים בבוסטון וניו יורק. מהמפגשים הללו יצאנו עם כמה מסקנות.

בסביבה מאתגרת באופן מיוחד למניות מגזר האנרגיה, אנחנו מאמינים שטסורו הצליחה לבדל את עצמה בהיותה "סיפור" עצמאי, עם דרך ברורה לשיפור ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), אפילו עם המשך לחץ על המרווחים. החברה מצפה לשיפור של 550-670 מיליון דולר ב-EBITDA ב-2015, בין היתר בזכות צמיחה בלוגיסטיקה וסינרגיות בתחום הזיקוק בחוף המערבי.

בתחום ההחזר למשקיעים, טסורו מנצחת. אנחנו מצפים שהחברה תמשיך לבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף שנתי של 500 מיליון דולר; ובהינתן העובדה שהיא מחלקת דיבידנד נמוך ביחס לקבוצת ההשוואה, אנחנו רואים פוטנציאל לעלייה של 15%-20% בדיבידנד בשנה הבאה.

לחברה יש מעמד אטרקטיבי בשוק הזיקוק בקליפורניה. אנחנו מצפים לגידול משמעותי בתחום זה בשנים 2015-2016. גם תזרים המזומנים צפוי לצמוח באופן משמעותי ולהשפיע לטובה על שווי החברה.

אין שינוי בתחזיות שלנו לביצועי החברה בהמשך, ואנו גם משאירים ללא שינוי את המלצתנו למניית טסורו, "קנייה". מחיר היעד שלנו למניה, לתקופה של שישה חודשים, הוא 108 דולר - פרמיה של כ-46% על פני מחירה הנוכחי. מחיר היעד נקבע לפי ניתוח על בסיס סיכום כל חלקי הפעילות של החברה (Sum Of The Parts ,SOTP). הסיכונים הכרוכים בהשקעה כוללים שינויים במרווחי הזיקוק, שינויי מדיניות וסיכונים שקשורים לביצועים התפעוליים.

*** מחלקת המחקר, גולדמן זאקס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם