בעלי עסקים, כך תנהלו את הלקוחות שלכם בצורה יעילה

הדרך לפיתוח אפליקציית ניהול הלקוחות ONDiGO עברה באמצעות ראיונות עם מאות בעלי עסקים קטנים בארה"ב

יוני דריאל ניר קרן ואוהד אורן / צילום: אייל יצהר
יוני דריאל ניר קרן ואוהד אורן / צילום: אייל יצהר

כל עסק יודע שכדי להצליח צריך לדאוג היטב ללקוחות - להיות איתם בקשר, לזכור לטפל בהם כשצריך ובכלל, לשים אותם בראש סדר העדיפויות. כבר שנים שעסקים - בעיקר הגדולים שבהם - מפעילים מערכות בשם CRM, שנועדו לנהל את מאגר הלקוחות שלהם בצורה הטובה ביותר. מדובר במערכות גדולות וכבדות, שחלקן אמנם פותחו ועדיין מפותחות, אך הם לא ממש נועדו לעידן הדיגיטלי של המובייל, שבו אנשי מכירות, שיווק ואפילו בעלי עסקים קטנים וזעירים נמצאים בתנועה מתמדת ולא יושבים מול המסך המרצד במשרד עטופים באורות פלורסנטים.

שלושה צעירים ישראלים - יוני דריאל, ניר קרן ואוהד אורן - החליטו שכדאי להמציא את עולם ה-CRM מחדש בעידן המובייל אבל כדי להבין טוב יותר את הצורך של השוק בפתרון שכזה, הם חייבים להבין את הבעיה לעומק.

הם נסעו לארה"ב, נעמדו במגרשי החנייה של Home Depot ו-Lowe's, רשתות ענק אמריקאיות למוצרי "עשה זאת בעצמך", והתחילו לתחקר 750 בעלי עסקים קטנים. "כל בעל עסק קטן שיצא עם הציוד שלו מהחנות והתחיל להעמיס אותו על הטנדר הפך לפוטנציאל עבורנו כדי לבדוק איתו איך הוא מתנהל מול הלקוחות שלו", מסביר דריאל.

הניסיון הזה לא הלך חלק. "גירשו אותנו כל פעם ממגרש החנייה ותמיד מצאנו דרך לחזור. בהתחלה אף אחד לא רצה לדבר איתנו, אבל הבאנו להם דונאטס ואחרי חמש דקות כבר ישבנו איתם בטנדר והם הראו לנו איך הם מדביקים פתקים צהובים על הדשבורד או שולחים לעצמם לעצמם למייל הצעות מחיר כדי שיהיו זמינות כשהם בדרכים", נזכר דריאל.

מתוך הסיפורים הרבים ששמעו, הבינו השלושה את ה-DNA של הבעיות של לנהל עסק כשאתה בדרכים. "לא תכננו לבנות מוצר שמיועד לצווארון כחול אבל אמרנו שאם נבנה מוצר שאותם בעלי עסקים שנוסעים ממקום למקום בטבאפליקציית ONDiGO נדר שלהם יוכלו להתמודד איתו בהצלחה, אז הדרך לוורטיקאלים יותר מסובכים תהיה הרבה יותר קצרה", אומר דריאל. היום כבר משתמשים מעל ל-25 אלף עסקים קטנים ואנשי מכירות בתדירות של 40-50 פעם ביום, טוען דריאל.

לדברי דריאל, מדובר במערכת ניהול לקוחות מבוססת מובייל שמה שמיוחד בה לעומת מערכות CRM מסורתיות הוא לא רק ההתאמה לעידן המובייל אלא העובדה שהיא לא מסורבלת כמו האחרות, מסביר דריאל. "זו מערכת פשוטה שלומדת את האופן שבו אתה עובד מול יומני הפגישות שלך, תיבות המיילים וכל דרך אחרת לתקשר עם קהל הלקוחות שלך ובונה את מערכת ה-CRM באופן אוטומטי.

"אנחנו טוענים שהקשרים העסקיים שאתה מנהל עם הלקוחות אלה מערכות יחסים. המערכות נבנות מאינספור אינטראקציות שקורות בערוצים מאוד שונים. אתה מתכתב עם אנשים, קובע איתם פגישות, מדבר איתם בלינקדאין. מאוד קשה להתמודד עם השפע הזה", אומר דריאל. האפליקציה מזהה אינטראקציה שהתרחשה - כמו שיחת טלפון - ושואלת פעם אחת אם מדובר בלקוח או שהוא משתייך לקטגורייה משפחה וחברים. במידה והוא עסקי, אז כל האינטראקציה איתו מכאן והלאה, כולל תכתובות מיילים, נשמרת תחת כרטיס לקוח אחד.

אחרי כל אינטראקציה, המשתמש יכול להוסיף לעצמו תזכורות - להתקשר לאותו לקוח, לקבוע פגישה, להחליף מסמכים כמו הצעת מחיר, ליצור משימה כלשהי שקשורה אליו או לכתוב סיכום פגישה. המידע הזה יקפוץ למשתמש בפעם הבאה שהלקוח יתקשר וכך יהיה לו את כל המידע הרלבנטי במקום אחד.

המייסדים של ONDiGO עברו בחממת Upwest Labs הישראלית-אמריקאית שיושבת בסיליקון ואלי ולפני כחודשיים השיקו את המוצר שלהם בכנס סטארט-אפים גדול של טק קראנץ' בלונדון. דריאל הגיע לחברה עם רקע בבעלות וניהול ברים ומסעדות, אורן התעסק בתחום העגלות בקניונים בחו"ל וקרן הרים שני סטארט-אפים קודם לכן.

בימים אלה החברה נמצאת בהליך לגיוס כסף ממשקיעים.

אונדיגו
 אונדיגו