האם "Super Saturday" תפצה על "יום שישי השחור"?

חברת ShopperTrak, העוקבת אחרי המכירות של חנויות מחוץ לאינטרנט, צופה כי השבת הנוכחית (אתמול), "Super Saturday", תהיה חזקה יותר מ"יום שישי השחור", שהיה חלש יחסית השנה

וול מארט /  צלם:רויטרס
וול מארט / צלם:רויטרס

עונת הקניות של סוף השנה בארה"ב נכנסת לישורת האחרונה שלה, ובסוף השבוע הנוכחי, האחרון לפני חופשת חג המולד, מדווחים ברשתות הקמעונאיות על צפי למכירות חזקות.

גם מזג-האוויר הנוח יחסית ברחבי ארה"ב משתף פעולה, והמונים ממלאים את החנויות בשיקגו, ניו-יורק, פילדלפיה, לוס אנג'לס וערים אחרות בארה"ב.

חלק מהקונים מדווחים כי ההנחות, שהיו גדולות יותר ונמשכו יותר זמן השנה, משכו אותם לחנויות. אחרים ציינו כי הירידה החדה במחיר הדלק הביאה אותם להגדיל את הקניות השנה.

Ramesh Swamy, אנליסט לתחום הקמעונאות בדלויט, צופה למכירות חזקות בסוף השבוע הזה. "אני חושב שהקונים מוכנים לפתוח יותר את הארנקים השנה, על רקע מחירי הדלק הנמוכים והעליות בוול סטריט בשנה האחרונה", הוא אומר.

חברת ShopperTrak, העוקבת אחרי המכירות של חנויות מחוץ לאינטרנט, צופה כי השבת הנוכחית (אתמול), "Super Saturday", תהיה חזקה יותר מ"יום שישי השחור", שהיה חלש יחסית השנה.

לפי נתוני התאחדות הקמעונאים בארה"ב, בנובמבר נרשמה עלייה של 3.2% במכירות, נמוך מהצפי לגידול של 4.1% בנובמבר-דצמבר השנה. עם זאת, חלק מהאנליסטים מעריכים כי בדצמבר צפוי גידול חד יותר במכירות, כך שהיעד עדיין אפשרי להשגה.