הרשת החברתית: מי הדליק נר עם אובמה?

וגם: מי באו לחגוג עם הנדל"ניסטים בהרצליה פיתוח, וכיצד חגגו במוזיאון תל-אביב את חג האורים?

אובמה מדליק

מי הגיע למסיבת החנוכה המסורתית בבית הלבן ביום רביעי האחרון, כדי להדליק נר שני של חנוכה יחד עם הנשיא ברק אובמה והגברת הראשונה מישל? הפילנתרופים הישראלים ג'יי ושירה רודרמן, העומדים בראש קרן משפחת רודרמן, הפועלת לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה ולחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארה"ב; אייב פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה היוצא; רון דרמר, שגריר ישראל בוושינגטון; הרב ריק ג'ייקובס, נשיא התנועה הרפורמית; ופיגורות נוספות בקהילה היהודית ומחוצה לה, דוגמת השחקנית גווינת' פאלטרו.

חג אורים עם הנכדים

גם במוזיאון תל-אביב לאמנות חגגו את חג האורים: ידידי המוזיאון הגיעו על טפם, ובעיקר נכדיהם, להשקת סדרת פעילות חדשה של המוזיאון המכונה: "ידידים עם ילדים", שמטרתה הנגשת האמנות לילדי הידידים בשלב ראשון, וליתר ילדי ישראל בשלב מאוחר יותר.

הגיעו: סטף ורטהיימר עם הנין ובת הזוג, לין הולסטיין; עליזה ואריאל יפו עם הנכדים; עו"ד מוריאל וענת מטלון עם הנכדות; בוריס קרסני עם הנכדים; עדינה ויצחק אלשיך עם הנכדה; סיגל מרדכי וג'ורדנה גרגו עם הילדים; ואחרים.

כדורי אור צפים בבריכה

מי שפספס את ועידת הנדל"ן שהתקיימה באחרונה באילת, והגיע בסוף השבוע האחרון להדלקת נר במשכנו של יזם הנדל"ן גיא בלושינסקי ורעייתו דנה בהרצליה פיתוח, פגש מצעד של נדל"ניסטים שבאו לנשנש סופגניות ולבעוט בכדורי אור שצפו בבריכה, בהם: רוני מאנה, שותפו של בלושינסקי, ואשתו ג'ני צ'רווני; עידו ושרית חג'ג'; אמיר גולדברג, מקבוצת חג'ג' ופליט ה"אח הגדול"; יובל צלנר, חבר הכנסת לשעבר ומנכ"ל קבוצת חג'ג', ואשתו דפנה ה"מעושרת"; הקבלן יוסי אברהמי; ירון תשבי הנדלנ"יסט; היהלומן בכור צבאן, בעלי תכשיטי צבאן; חיים סלטי, מבעלי ברנד פור יו; ואחרים.

כמה עולה קפה או-לה?

4,000-12,000 שקל - זה תג המחיר של מכונות הקפה החדשות מבית DeLonghi (דלונגי) האיטלקי, שהושקו ביום חמישי האחרון בגלריית לורנס ביפו.

באו ללגום קפה: סילבנו גאטו, סגן נשיא עולמי של קבוצת דלונגי, המגלגלת 2 מיליארד אירו בשנה; ג'וליו דה סלבו, מנכ"ל דלונגי אזור המזרח התיכון; שאול זילברשטיין, יו"ר קבוצת ברימאג; אבינועם כהן, סמנכ"ל השיווק של ברימאג; יוני פדרמן, בעלי קפה לנדוור; יאיר שפירא, מנכ"ל קפה לנדוור; השפים ישראל אהרוני, צחי בוקששתר, עידו קורננברג וניר צוק; דודו שגיא, מנכ"ל עופר הקריון; ואחרים.

סילבנו גאטו, ג'וליו דה סלבו ושאול זילברשטיין / צילום: אלעד גוטמן
 סילבנו גאטו, ג'וליו דה סלבו ושאול זילברשטיין / צילום: אלעד גוטמן

אאודי נכנסת לתמונה

הצלם זיו קורן וצ'מפיון מוטורס, יבואנית רכבי אאודי לישראל, מאחדים כוחות: תערוכת צילומים של קורן מעטרת בימים אלה את מגדל צ'מפיון מוטורס בבני-ברק. התערוכה, בשם "Audi Moments" ובמימון החברה, כוללת צילומים של קורן ממתקני אאודי בעולם.

בין הראשונים שבאו להציץ בצילומים ובעיקר בדגמים החדשים מסדרת A6 ו-A7, שמחירם נע בין 400 ל-600 אלף שקל: עמי אראל, משה אדרי, ד"ר יורם טורבוביץ', חזי בצלאל ודרור קשטן.

אירחו אותם: דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס; וניב אורון, מנהל חטיבת אאודי.

ניב אורון וזיו קורן / צלם: רונן טופלברג
 ניב אורון וזיו קורן / צלם: רונן טופלברג

יש חיים אחרי משרד האוצר

ימים ספורים אחרי שמונה לדירקטור חיצוני בחברת התעשיות לכיש, דורון כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, ממשיך להגביר את מעורבותו בשוק ההון הפרטי: השלד הבורסאי ישאל הודיע על מינויו של כהן לתפקיד מנכ"ל החברה.

כהן, 54, רואה חשבון ובעל תואר שני במשפטים, כיהן כמנכ"ל משרד האוצר בשנים 2011-2013, ולפני כן כמנהל רשות החברות הממשלתיות. ב-2013 הוא מונה לנשיא איגור המבקרים הפנימיים בישראל, ולראש פרויקט תעסוקת חרדים במכון לדמוקרטיה.

השליטה בשלד הבורסאי ישאל נרכשה בחודש ספטמבר האחרון על-ידי קבוצת רוביקון של אמיר ברמלי תמורת כ-2 מיליון שקל, עם אפשרות להשקעה של כ-1-1.5 מיליון שקל נוספים במניות החברה תוך כמה חודשים.

ישאל הייתה פעילה בעבר בתחום המתכות ותעשיות התעופה תחת קבוצת קמן של רוני אלרואי, וכעת רוביקון שינתה את שמה לקרן קלע ובוחנת אפשרות להכניס לתוכה את פעילות הקרן, בתחום השלמת ההון, המיועד לחברות הנדרשות להשיג ביטחונות לצורך קבלת מימון בנקאי.

האם יוסי פלד בדרך לסקיילקס?

לקראת אישור הסדר החוב בחברת סקיילקס, יבואנית הטלפונים מתוצרת סמסונג, מבקשת החברה למנות את האלוף במיל' יוסי פלד לדירקטור חיצוני בחברה, וזימנה אסיפה לחודש הבא שתתבקש לאשר את המינוי.

פלד, 73, מכהן כיום כיו"ר דירקטוריון חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון), שעלתה לכותרות בשבועות האחרונים בשל התפוצצות צינור הנפט שלה והנזק הסביבתי שנגרם בעקבות כך.

פלד מכהן גם כיו"ר חברת דוראד אנרגיה, המפעילה תחנת כוח. בעבר כיהן כשר ללא תיק בממשלת נתניהו הראשונה, והיה חבר כנסת מטעם הליכוד.

עוד לפני המינוי הצפוי של פלד, מחזיקי האג"ח של סקיילקס צפויים להתכנס במהלך החודש הבא ולהתבקש לאשר את הסדר החוב בחברה, בהיקף של קרוב למיליארד שקל.

סקיילקס, שקרסה עקב מהלכיו של בעל השליטה הקודם בה, אילן בן-דב, הייתה בעבר בעלת השליטה בחברת פרטנר, וכיום הנכס המרכזי שלה הוא הזיכיון ליבוא מכשירי הקצה של חברת סמסונג.