מבקר המדינה מרחיב את בדיקתו על הרשות השנייה

בודק את התנהלות הרשות השנייה תחת ניהולו של שי באב"ד, המנכ"ל שפרש באחרונה על מנת להשתלב במפלגתו של משה כחלון - בעיקר בכל הנוגע לתהליכי הפרישה המקיפים שהתנהלו ברשות בשנה האחרונה

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

מבקר המדינה, יוסף שפירא, מרחיב את תהליך הביקורת שהוא מנהל בימים אלה על פעילות הרשות השנייה.

ל"גלובס" נודע כי המבקר בודק את התנהלות הרשות השנייה תחת ניהולו של שי באב"ד, המנכ"ל שפרש באחרונה על מנת להשתלב במפלגתו של משה כחלון - בעיקר בכל הנוגע לתהליכי הפרישה המקיפים שהתנהלו בגוף הרגולטורי בשנה האחרונה.

משרד מבקר המדינה ניהל ביקורת קפדנית על ההתנהלות הנוגעת לרדיו האזורי, ועמד לסיים ביקורת זו. באחרונה הגיעה למשרד המבקר תלונה אנונימית, מפורטת ועל-פי גורמים "אמינה", הנוגעת להתנהלות בתוך הרשות השנייה, ואשר על-פיה הוחלט להרחיב את תהליך הבדיקה של אנשי משרדו של השופט בדימוס יוסף שפירא. כעת, נודע, עובר הפוקוס מנושא הרדיו האזורי לאופן ההתנהלות של המנכ"ל לשעבר ושל המערך כולו בשנה וחצי האחרונות.

בתהליך הפרישה הצליח באב"ד להביא לקיצוץ של כ-25% בהוצאות הרשות השנייה והביא לפרישה מוקדמת של שורה ארוכה של עובדים, בהם בכירים ברשות.

באב"ד מסר בתגובה כי "ברור שתהליך פרישה יעורר גם מורת-רוח בקרב אנשים. יש תשובות לכל הדברים, ומבקר המדינה יותר ממוזמן לבדוק ולקבל את הפרטים כולם באשר להתנהלות תהליך הפרישה. הבדיקה היא לא עליי ולא על ההתנהלות שלי. כל המסמכים ייחשפו בפניו. גם פה ניתן את התשובות לכל המלעיזים שקופצים חדשות לבקרים".

הרשות השנייה מסרה כי היא "תשתף פעולה עם כל בדיקה שתתבקש על-ידי מבקר המדינה. יחד עם זאת, יצוין כי מנכל הרשות השנייה היוצא, שי באב"ד, הוא שביקש את בדיקת מבקר המדינה בתחום הרדיו האזורי בתקופה שלפני כהונתו, וזו - בניגוד לאמור בכתבה - טרם החלה".

ממשרד מבקר המדינה טרם נמסרה תגובה.