משרד העתיד

איך תיראה סביבת העבודה עוד 10 שנים? תוכנית בערוץ yes דוקו בודקת

"משרד העתיד", יום חמישי 21:00, ערוץ yes דוקו

איך תיראה סביבת העבודה שלנו בעוד 10 שנים? ובעוד 50? על השאלה הזאת מנסה התוכנית הזאת לענות. יש שינויים שכל אחד מאיתנו יכול לחזות, כמו למשל התקדמות טכנולוגית שתשנה את פני מקומות העבודה, אלא שהתוכנית הזאת מנסה לנחש גם שינויים ארגוניים-חברתיים. על-פי התחזית, מקומות העבודה שלנו יהיו ליברליים יותר, ויפעלו על-פי תפוקה ולא לפי שעות נוכחות (שלא לדבר על שעון נוכחות) - מה שממילא קורה כבר היום במקומות עבודה רבים. אז אם הכול כל-כך טוב, איפה הקאץ'?

ובכן, ראשית כמו כל ניסיון לחזות את העתיד, יש המון משתנים שלא נלקחו בחשבון. הנה, למשל, אחד שבלט על רקע אירועי מלחמת צפון קוריאה בסוני: האם את אנשי הביטחון החסונים שעומדים היום בפתח מגדלי משרדים יחליפו "גיקים" חמושים במשקפיים? הרי כבר ב"ג'יימס בונד" האחרון, מעוז הגבריות הישנה, ראינו את Q החדש שכל תכסיסיו מצטמצמים לכרטיס חכם.

בנוסף, ביחסי העבודה העתידיים לא נלקחה בחשבון האפשרות שעובדי ההיי-טק למשל, מושא לקנאה של רבים מהעובדים בתעשיות המסורתיות, יהפכו לסוג של "פועלי ייצור" שרק טאלנטים אחדים ביניהם יזכו לתנאים מפליגים והיתר יהיו "כורי הפחם" של המאה הבאה. כן, יש בהחלט לערער על חלק מהחזון המובא בתוכנית, ועדיין היא מעניינת.

* ציון: 8

הבלדה על מאיר ורוני

התוכנית שלא תראו בשישי: "מאיר ורוני", יום שישי 23:00, ערוץ הספורט

לא בכל יום יכולה תוכנית ספורט לזקוף לזכותה גילוי מרעיש שמגיע ממדורי הספורט אל מדורי הפלילים ומערב פוליטיקאים בכירים. כן, אתם שומעים נכון: על חלקים מפרשת השחיתות, לכאורה, שבה מעורבת, על-פי החשד, "ישראל ביתנו", דובר לראשונה לפני קצת יותר משנה בתוכנית "מאיר ורוני" ששודרה מדי ערב שבת בערוץ הספורט.

למרבה הצער, התוכנית - על אף שמדובר בתוכנית אולפן זולה יחסית, מהסוג שערוץ הספורט מרבה להפיק לאחרונה - לא שרדה יותר מעונה אחת. ערבי שבת מתאפיינים באחוזי צפייה נמוכים יחסית בטלוויזיה: שומרי השבת מנועים בכל מקרה וגם בקרב החילוניים, יש לא מעט שמנצלים את הערב הזה לבילויים. ועדיין, רבים מאיתנו, אחרי מילוי התחייבויותיהם המשפחתיות, קורסים בצער אל הספה בניסיון למצוא עניין בלוח שידורים עגום. "מאיר ורוני" הייתה עבור חובב הספורט כנווה במדבר הטלוויזיוני הצחיח של לילות שישי: התברר שכאשר קופמן צריך לצעוק על אדם אחד בלבד, אפשר גם להבין מה הוא אומר (עובדה שאפילו במשטרה הבינו!) ולגבי מאיר איינשטיין, כאשר הוא לא מוקף בפאנל של אנשי כדורגל, מתגלה גם הצד הנבון שלו, זה שמסתתר מאחורי הדמות הצדקנית והמתלהמת שהוא נהנה כל כך לגלם. למרבה הצער החליט מישהו שלסחורה הטובה הזאת אין מספיק קונים והתוכנית לא שבה לעונה נוספת. עדיין: שר לשעבר וסגנית שר מול שופטי המעצרים הם, במונחי הז'אנר, סוג של אליפות.

שייקספיר ב-HD

"מהומה רבה על לא דבר", יום שבת 22:00, ערוץ MGM HD

הסרט בן 22 כמעט - ועדיין משכנע כביום הפקתו. לטעמי מדובר בעיבוד הקולנועי המרהיב והנכון ביותר שנעשה אי-פעם למחזה של שייקספיר, אולי בגלל שהבמאי, קנת בראנה, השכיל שלא לגעת כהוא זה בטקסט המקורי ואף לא טרח להביא אותו אל זמננו כמו גרסאות רבות מספור של "רומיאו ויוליה" למשל (או "קומדיה סקסית לליל קיץ" של וודי אלן, התכתבות מוצלחת בין אלן למחזאי הדגול שתשודר אף היא הערב, אך בערוץ MGM "הרגיל"). בראנה, כאמור, נצמד לטקסט המקורי ובעזרת צוות שחקנים מופלא (מולו משחקת אמה תומפסון, בת זוגו באותה העת, אבל היא רק שם יחיד מאחד הקאסטים המפוארים בתולדות הקולנוע, ממש כך), הצליח להחיות סיפור בן מאות שנים. לו אני מתלבט כיצד להורות את מורשת שייקספיר לבימאים צעירים, הייתי מפקיד בידיהם את הסרט הזה כמדריך למשתמש: כזה ראה וקדש.

* ציון: 10