רשות ני"ע: שחקן נוסטרו גדול בבורסה גרף 4 מ' ש' בתרמית

הרשות חושפת את שיטת התרמית של RGR: בשבועות שלפני עדכון מדדים, הסוחרים בנו פוזיציות לונג על מניות שייכנסו למדד ושורט על אלה שייצאו, במקביל לפעילות מניפולטיבית על המניות

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

מחלקת חקירות, מודיעין, ובקרת מסחר ברשות ני"ע העבירה למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) את תיק החקירה בעניין חברת RGR גרופ, החשוד גיא בן דוד, בעל השליטה ומנהל RGR, וסוחרים חשודים נוספים.

החשד הוא שב-RGR ביצעו עסקאות מתואמות וגרפו רווחים של 4 מיליון שקל בפעולות תרמית, וזאת בין השנים 2010-2013. חברת RGR הייתה אחת משחקניות הנוסטרו הגדולות בבורסה בתל-אביב.

"החשודים פעלו בין השנים 2013-2010, במספר ניירות ערך באופן תרמיתי לרבות באמצעות ביצוע עסקאות עצמיות ומתואמות מוכוונות שער במספר חשבונות של RGR", נמסר מרשות ניירות ערך.

"פעילותם התרמיתית התמקדה במסחר במניות הצפויות להתווסף או להיגרע מאחד המדדים הרציפים שמפרסמת הבורסה לניירות ערך במהלך השבועות שקודמים לעדכון אותו מדד.

"במהלך השבועות בהם רוכזה הפעילות התרמיתית, פעלו החשודים בצוותא תוך שימוש בחשבונות שונים של RGR לבניית פוזיציות לונג בניירות ערך הצפויים להתווסף למדד, וזאת במקביל לביצוע פעילות מניפולטיבית על שערי אותם ניירות ערך, ובהתאמה פוזיציות שורט בניירות ערך הצפויים להיגרע מן המדד.

"פעילות תרמיתית זו התבצעה מתוך הבנה וידיעה כי תעודות הסל וקרנות הנאמנות המחקות מחויבות לעדכן את אחזקותיהן בניירות ערך בהתאם לשינויים במדד ובכל מחיר, עובדה אשר תסב רווחים כספיים לחשבונות החשודים אשר יסחרו מולן במועד העדכון".