הרשת החברתית שתאפשר לקנות מה שממליצים חברים שלכם

GOTit מאפשרת לעקוב אחר המלצות הקנייה של חברים ברשתות החברתיות, וגם לבצע את הרכישה בפשטות ■ המייסד: טל אגסי, אחיו של שי מבטר פלייס

טל אגסי / צילום: אמיר מאירי
טל אגסי / צילום: אמיר מאירי

כבר שנים שעולם הרשתות החברתיות מנסה לפצח את אחד האתגרים הקשים ביותר - איך לייצר למותגים ולעסקים שפועלים בהן מכירות של ממש. רק באחרונה פייסבוק וטוויטר, ממובילות המדיה החברתית, ניסו להוסיף כפתורי קנייה לפוסטים מקודמים ברשתות שלהן, אך עדיין לא ברור אם המהלך יצלח ברמה כזו שייצר מכירות עבור מותגים.

טל אגסי, לשעבר בכיר בחברות בטר פלייס ו-SAP, ואח של שי אגסי, החליט לעשות שינוי כיוון ולעזוב את עולם המכוניות והיזמות לצד הצרכני יותר, מתוך הבנה שאין היום בשוק פתרון שמשלב מסחר מקוון ומדיה חברתית בצורה טובה מספיק.

אגסי חיפש נעלי ריצה באינטרנט והגיע בסופו של דבר לקרוא המלצות על נעל מסוימת מאנשים שהוא לא מכיר. את הרכישה עצמה הוא נאלץ לבצע באיבייי, כיוון שבאתר ההמלצות לא הייתה אפשרות לרכוש את הנעל. כך, עלה לו הרעיון להקים את GOTit, מעין רשת חברתית לקניות.

"הבנתי שהתהליך שקיים היום עקום, שאין מקום שבו החברים שלי ימליצו מה הם קנו ושאני אוכל לקנות את זה בלחיצת כפתור", מסביר אגסי. "היום עסקים קטנים כגדולים מקדמים את עצמם בפייסבוק או באינסטגרם, אבל היכולת להמיר לייקים ותגובות לקניות של ממש היא נמוכה למדי ושואפת לאפס".

האפליקציה מאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים (ופחות לרשתות גדולות) להציע את מרכולתם בתוך האפליקציה ומנגד לצרכנים לעקוב אחר עסקים או משתמשים אחרים כדי לראות מה הם קנו ומה הם היו רוצים לקנות. עם ממשק שמזכיר במקצת את אינסטגרם - תמונה גדולה ומתחתיה תיאור ותגובות - אפשר כבר למצוא שם יותר מ-1,000 חנויות ו-130 אלף משתמשים רשומים - כ-10,000 מהם נכנסים מדי יום.

אגסי ניסה בעצמו את האפליקציה והחל לקנות נעליים מספק מקומי ומכר אותן באמצעות האפליקציה ב-15% מתחת למחירי השוק - לא כדי לעשות רווח, אלא כדי לראות איך זה עובד. "בחיים שלי לא מכרתי נעל קודם ובשלושה חודשים הצלחתי למכור מאות נעליים בחנות הווירטואלית שלי ב-GOTit", הוא מעיד על עצמו. לדבריו, הוא הגיע ליחס המרה של 5% בין מי שעוקב אחריו באפליקציה לבין מי שקונה ממנו בפועל.

תחום הנעליים חזק במיוחד ב-GOTit, לצד פריטי אופנה נוספים, וגם גאדג'טים אפשר למצוא שם. בין הפריטים המוצעים למכירה ניתן לאתר גם מוצרי יד שנייה, אך אגסי מבהיר שזה לא התחום החזק באפליקציה. "אנחנו רואים בעיקר חנויות וירטואליות לצד בוטיקי אופנה מתל-אביב", הוא מספר.

אף שהוא מעיד על עצמו שהוא לא מהאנשים שהולכים ומספרים מה קנו או לא קנו בעקבות המלצות של אחרים, הוא מאמין כי הרעיון של רשת חברתית ייעודית לקניות, שבה מסתמכים על המלצות של חברים, היא עדיין המטרה שלשמה הוא הקים את GOTit. אחד הפיצ'רים באפליקציה, מלבד כפתור הקנייה הישירה שמאפשר רכישה באמצעות פייפאל ובקרוב באמצעות כרטיסי אשראי, הוא כפתור Want it, שהרעיון הוא שהמשתמש יכול לייצר לעצמו רשימת Wish list של פריטים מבוקשים. "כך, עסק יקבל התראה שלקוח מסוים עוקב אחר מוצר מסוים ואז להציע לו באופן אישי ומוגבל הנחה על אותו המוצר. לחילופין, העסק יכול להחליט להוזיל באופן גורף את המוצר ואז כל המשתמשים שעוקבים אחרי המוצר יקבלו התראה על ירידת מחירים", מסביר אגסי.

GOTit
 GOTit