IBI פסימי בנוגע למניית אפריקה: הוציא המלצת מכירה

אנליסט הנדל"ן שי עזר: רכשו אג"ח אפריקה או אפי פיתוח - ומכרו המניה ■ "הסיכוי שאפריקה תייצר תשואה חיובית על ההון היא אפסית"

לב לבייב / צילום: איל יצהר
לב לבייב / צילום: איל יצהר

ברקע הודעת אפריקה ישראל הבוקר (ב') על רכישה עצמית של אג"ח בעד 400 מיליון שקל, מנפק אנליסט הנדל"ן של IBI שי עזר המלצה פסימית מאוד על מניית אפריקה . עזר חיובי בנוגע לאגרות החוב של החברה, אך ממליץ למכור את המניה.

ב-IBI מעריכים כי המצב ברוסיה ימשיך להידרדר בטווח הקרוב, ובחודשים הקרובים נראה את סימני המיתון הריאלי - עלייה באבטלה, פשיטות רגל של חברות וירידה משמעותית בצריכה הפרטית של הצרכנים. הדבר יבוא לידי ביטוי בהרעה משמעותית בתוצאות של חברות פעילות ברוסיה.

בנוגע לאפריקה, כותב עזר: "לאורך הסיקורים שלנו תמיד העדפנו השקעה בחברות הבנות על פני השקעה ישירה באפריקה אולם התמחור היום עוד יותר קיצוני. ה-NAV הסחיר מסתכם במינוס 300 מיליון שקל בעוד ששווי השוק מסתכם ב-880 מיליון שקל, פער של 1.2 מיליארד שמהווה 55% מסך הנכסים הסחירים.

"פער זה גבוה מדי ובכדי שה-NAV הסחיר ישתווה לשווי השוק, מניות אפי פיתוח ואפריקה נכסים צריכות לעלות ב-80%. במידה וזה יקרה ברור שעדיף לשקיע בחברות הבנות מאשר באפריקה השקעות. בנוסף, לחברה הוצאות מימון של 250 מיליון שקל בשנה ולכן הסיכוי שהחברה תייצר תשואה חיובית על ההון היא אפסית. לאור הסיבות שציינו אסטרטגיית ההשקעה המועדפת עלינו היא קניית אפי פיתוח כנגד מכירת אפריקה השקעות".

בנוגע לדיווח היום על רכישה עצמית של אג"חים, מציין עזר כי מדובר באישור עקרוני של דירקטוריון החברה. בשנים האחרונות כל תחילת שנה דירקטוריון החברה מאשר מסגרת לרכישה עצמית אולם בפועל החברה לא ניצלה את המסגרת. גם אם החברה תחליט הפעם כן לנצל את המסגרת ולרכוש אג"חים זה יהיה בהיקפים נמוכים משמעותית מ- 400 מיליון שקל.