טאבולה הישראלית בדרך להשלים גיוס של 100 מיליון דולר

הסטארט-אפ שפיתחה כלי שמאפשר לאתרים להמליץ לקוראיהם על סרטוני וידיאו וכתבות טקסט צפויה להנפיק בבורסה בשנה הקרובה

אדם סינגולדה  / צילום: כפיר זיו
אדם סינגולדה / צילום: כפיר זיו

חברת טאבולה (Taboola), שמפתחת פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת לאתרים להמליץ לקוראיהם על כתבות טקסט וסרטוני וידיאו שעשויים לעניין אותם, בדרך לסגור סבב גיוס של כ-100 מיליון דולר ממשקיעים קיימים ומגופי השקעה אמריקאים.

הסבב הנוכחי צפוי להיסגר בשבועות הקרובים והוא מהווה סיבוב Pre IPO, לקראת הנפקה מתוכננת בשלהי 2015-תחילת 2016. הגיוס הנוכחי צפוי להיסגר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר ולהביא את החברה לסך גיוסים של 140 מיליון דולר. ברשימת המשקיעים המובילים של טאבולה אפשר למצוא את הקרנות פיטנגו, מרקר, Evergreen ו-WGI לצד משקיעים פרטיים בהם אייל גורה

טאבולה נבחרה לפני כשנה כאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" ומייסד ומנכ"ל החברה, אדם סינגולדה, נבחר בתחילת החודש כאחד מארבעים הצעירים המבטיחים ביותר של מגזין G מבית "גלובס". בחודש אוגוסט האחרון הודיעה טאבולה על כך שהגיעה לקצב הכנסות שנתי (Run Rate) של 250 מיליון דולר.

החברה מספקת 5 מיליארד המלצות תוכן ביום לכ-400 מיליון גולשים בחודש. רבים מהגולשים נתקלים בכלי שפיתחה טאבולה מדי יום והוא מופיע לרוב בתחתית כתבות באתרי תוכן ברחבי העולם וממליץ על כתבות נוספות שעשויות לעניין את הקורא על בסיס אלגוריתמיקה וניתוחים סמנטיים שונים שמבצעת הטכנולוגיה שפיתחו סינגולדה ואנשיו.

בישראל החברה לא פועלת מול אתרי תוכן וכאן אפשר לפגוש את המתחרה הגדולה שלה, אאוטבריין (Outbrain). כמו טאבולה, גם אאוטבריין ממליצה לגולשים על תכנים נוספים שעשויים לעניין אותם וכך שתי החברות הישראליות השתלטו על שוק שמוערך ב-10 מיליארד דולר. בין המתחרות האחרות, ולמעשה הקטנות יותר, אפשר למצוא את יאהו ו-AOL.

כשנשאל בראיון למוסף G של "גלובס" באוקטובר השנה האם אקזיט בא בחשבון, סינגולדה אמר כי "אנחנו מקווים לבנות חברה שתהיה פה שלושים שנה". אקזיט כנראה לא יהיה, אך הנפקה נמצאת ממש מעבר לפינה ונראה שגם במקרה הזה תהיה תחרות צמודה בין אאוטבריין לטאבולה. סביר להניח שמי שתנפיק ראשונה תשפיע גם על ההנפקה של השנייה לאור הדימיון הכמעט מופתי במוצר ששתי החברות מציעות לאתרים ולגולשים.