סופית: ברצלונה לא תוכל להחתים כדורגלנים עד ינואר 2016

ביהמ"ש העליון לספורט בשווייץ דחה את הערעור של הקבוצה - עליה ייאסר לבצע רכש במשך שני חלונות העברות רצופים, בשל החתמה לא חוקית של קטינים

קאמפ נואו, האצטדיון הביתי של ברצלונה / צלם: רויטרס
קאמפ נואו, האצטדיון הביתי של ברצלונה / צלם: רויטרס

ברצלונה השתמשה בכל הכלים המשפטיים שעומדים לרשותה על מנת למנוע את רוע הגזירה - אך לשווא: ה-CAS, בית המשפט העליון בשווייץ לדיני הספורט, הודיע הבוקר (ג') כי הוא דוחה את הערעור שהגישה הקבוצה על העונש שהטילה עליה פיפ"א - איסור החתמת שחקנים חדשים במשך שני חלונות העברות.

המשמעות: המועדון לא יוכל להתחזק בחודש הבא, וחמור מכך - בקיץ הקרוב, לקראת עונת 2015/16. האמברגו למעשה קובע שלפחות עד ינואר 2016 - תצטרך ברצלונה להסתדר עם הסגל הקיים שלה.

כזכור, פיפ"א הרשיעה את ברצלונה בחריגה מהתקנונים, בכל הקשור להחתמת שחקנים מתחת לגיל 18, בין השנים 2009-2013, עבור האקדמיה המפורסמת שלה - ה"לה מאסיה". מדובר על 10 שחקנים בסך הכל אותם החתימה ברצלונה באופן לא חוקי (מדובר על שחקנים זרים, ממדינות שאינן ספרד).

פיפ"א הטילה את העונש על ברצלונה באפריל, אך הקבוצה הגישה את הערעור שלה ל-CAS, שעד לקבלתו נקבע עיכוב ביצוע של העונש. בשל כך, ניצל המועדון הקטאלוני את חלון ההעברות הקייצי האחרון כדי להתחזק באופן משמעותי - ורכש שבעה שחקנים חדשים בסך של 156 מיליון אירו, בראשם לואיס סוארז שהגיע מליברפול עבור 81 מיליון אירו; אליו הצטרפו ג'רמי מתיו, איבן ראקיטיץ', מארק-אנדרה טר שטגן, קלאודיו בראבו, תומאס ורמלאן ודוגלאס (במקביל, מכרה שחקנים אחרים בכ-80.8 מיליון אירו, ביניהם אלכסיס סאנצ'ז שעבר לארסנל וססק פברגאס שעזב לצ'לסי).