היוצרים ליועמ"ש: לא לאפשר מתן הקלות לזכייניות ערוץ 2

איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה שיגרו מכתב בהול ליועמ"ש יהודה וינשטיין, בו הם מתריעים מפני מתן הקלות לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, כחלק מהשוואת תנאים בחקיקה להצלתו הזמנית של ערוץ 10

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה שיגרו בסוף השבוע מכתב בהול ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בו הם מתריעים מפני מתן הקלות לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, כחלק מהשוואת תנאים בחקיקה להצלתו הזמנית של ערוץ 10.

במכתב כתבו איגודי היוצרים - ובכללם תסריטאים, במאים, מפיקים, עורכים, שחקנים ועובדי מסך - כי "אין לנו היוצרים כל עניין בסגירתו של ערוץ 10 - אנו רואים בכך סכנה גדולה ופגיעה קשה בתעשיית הטלוויזיה הישראלית, בפלורליזם התרבותי בישראל ובדמוקרטיה".

האיגודים כתבו כי בפעם הקודמת שבה נקרא המחוקק לדון בגורלו של ערוץ 10 ערב מערכת הבחירות בסוף שנת 2012, חולקו הקלות תוכן לזכייניות ערוץ 2 במהלך חקיקה לילי. האיגודים אף עתרו לבג"ץ, והעתירה נדחתה.

"אנו מבקשים להבהיר", כותבים היוצרים, "כי המעשה הנוכחי טרם נעשה, ובידיך, כבוד היועמ"ש, מלוא הכוח הנדרש על מנת למנוע את הישנותו של מקרה 2012".

עוד כתבו היוצרים כי "הקלות מפליגות לזכייניות השידור המסחרי, אשר זכו במכרז על יסוד התחייבויות שניתנו, בוודאי ערב בחירות, מהוות מהלך שאינו פחות חמור מאשר סגירתו של ערוץ טלוויזיה מסחרי, ומהוות לכשעצמן פגיעה אנושה בעיקרון הדמוקרטי שלפיו פועלים גופי תקשורת בישראל".

הקלות תוכן לזכייניות השידור המסחרי, כמו אלה שניתנו בעבר, הובילו לביטולן של הפקות רבות שתוכננו, בהיקף של כרבע מיליארד שקל, והכניסו את שוק הפקות המקור כולו למשבר חריף, הממשיך לתת את אותותיו בשוק גם היום.

במכתבם של היוצרים נכתב כי "נזק זה יורגש במקומותינו למשך שנים ארוכות ואף יוביל לאובדן תעסוקתם ההכרחי של מאות ואלפי עובדים בישראל, וזאת בסתירה למהות החוק שמכוחו משדרות זכייניות השידור המסחרי. כבוד היועמ"ש, עצור את המחטף! עצור את הפגיעה הוודאית בפרנסתנו ובהתנהלותה הדמוקרטית של התקשורת בישראל!".