תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מקום טוב לגדול בו - מה מבקשת משפחה צעירה בישראל?

לצד נתונים סוציואקונומיים גבוהים, סטטיסטיקה חיובית בחינוך וקהילה חזקה, עכשיו גם נרשמת תנופת בנייה משמעותית במועצה מקומית גני תקווה

כיכר בגני תקווה/קרדיט: ד"ר אבישי טייכר
כיכר בגני תקווה/קרדיט: ד"ר אבישי טייכר

**** הכתבה בשיתוף א.דורי

באמצע הדרך בין כביש 6 לתל אביב מתחבאת פנינת נדל"ן חמה, שאיכשהו עוד נחשבת לסוד שמור בעיני רבים (ולמעשה כבר סוד די גלוי). מי שחלמו לגור ביישוב עירוני אך לא סואן, גדול ובכל זאת קהילתי, אי של שקט אבל קרוב לתל אביב - גילו את גני תקווה. הכפר "המנומנם", של בקעת אונו. בשקט בשקט הופך היישוב הכפרי הזה (מועצה מקומית, בהגדרה) לאחד המבוקשים ביותר בקרב משפרי דיור ומשפחות צעירות שמחפשות מקום להשתקע בו ולגדל בו את ילדיהם. הכפר המנומנם הזה, נמצא כעת במהלכה של תנופת בניה לא קטנה, ששווה לשים לב אליה.

גני תקווה היא מועצה מקומית המשתרעת על פני כ-2,200 דונם בסה"כ, ומוקפת בארבע רשויות שונות: פתח תקווה בצפון; קרית אונו במערב; סביון בדרום ומועצה אזורית דרום השרון במזרח. זו גם הסיבה לכך שעתודות הקרקע מוגבלות, כך שתנופת הבנייה שכל כך מאפיינת את הרגע, לא תימשך לנצח.

קרוב-רחוק

אחד היתרונות הבולטים של המועצה הוא מיקומה האטרקטיבי, קרוב לתל אביב ולמרכזי תעסוקה נוספים בגוש דן. הגישה התחבורתית נוחה במיוחד: כביש 471 הסמוך מאפשר גישה מהירה מערבה - לתל אביב ולכביש 4, ומזרחה - לכביש 6 ולכביש 40. הקרבה לכבישים הראשיים הללו מקלה על הנסיעה לכל אזור בארץ, בצפון או בדרום.

כמו עשרות שכונות וישובים משגשגים של היום, גם גני תקווה, נוסדה כשיכון צריפים לעולים חדשים מאירופה ומצפון אפריקה. כאלף משפחות שוכנו בשנת 1949 ב"שיכון היובל" בצמוד ל"מושב היובל", שהפך מאז לכפר מע"ש. ב-1953 קיבל השיכון מעמד מוניציפאלי של מועצה מקומית ושינה שמו לגני תקווה.

מי שהכיר את האזור בשנותיו הראשונות, יתקשה לזהות אותו כעת. כיום מתגוררים בגני תקווה כ-15 אלף איש, ובעשור הקרוב צפויים להתאכלס בה כ-10,000 נוספים. ומאוד מתעקשים שם, במועצה המקומית, ומבהירים כי גם כשיהפכו לישוב המאכלס 25 אלף תושבים, הם עדיין יישארו קטנים וקהילתיים. אפילו אתר המועצה נראה יותר כמו אתר של קיבוץ.

הצעירים והמשכילים

גני תקווה נחשב לאחד היישובים האיכותיים באזור המרכז. האוכלוסייה צעירה בעיקרה, כאשר 31% מהתושבים הם בני 17 ומטה. 35% מהתושבים אקדמאים, והיישוב מדורג ברמה 8 מתוך 10 במדד הסוציו-אקונומי. השכר הממוצע גבוה באופן משמעותי מהממוצע הארצי ועומד על 12,062 שקלים לחודש (לפי נתוני הלמ"ס ל-2011). תמהיל האוכלוסייה הזה יוצר אווירה קהילתית נעימה ואינטימית, שמעודדת מעורבות, אבל לא לוחצת מידי.

עמדה להשאלת ספרים /צילום: Oschlick
 עמדה להשאלת ספרים /צילום: Oschlick

מה מבקשת משפחה צעירה שמחפשת דירה לגור בה לטווח ארוך? מקום טוב לגדל בו ילדים. ב-2011 שיבץ עיתון "כלכליסט" את גני תקווה בין עשרת היישובים שהכי כדאי לגדל בהם ילדים, זאת בזכות "מערכת החינוך המצטיינת והמתקדמת". המועצה המקומית מתהדרת בחמישה בתי ספר יסודיים, חטיבת ביניים ו-24 גני ילדים. בקרוב ("סוף סוף", יגידו התושבים) תחל בנייתו של בית ספר תיכון שאף יעמוד בתקן האמריקאי של מבנה ירוק. הורים רבים מתעניינים בנתון הבא, כשהם מחפשים דירה, אז: כ-73% מתלמידי י"ב ביישוב זכאים לתעודת בגרות. הממוצע הארצי עמד על 59%.

לחצו כאן לפרטים אודות פרויקט מגורים יוקרתי במחירי השקה בגני תקווה

המועצה המקומית שמה דגש רב על אלמנטים של חינוך וחיי משפחה וקהילה ביחד עם עקרונות של איכות הסביבה ומבקשת להמשיך ולהתהדר בתואר "מקום טוב לגדל בו ילדים". כך למשל, אחד מבתי הספר הוסמך כ"קהילתי אקולוגי" ובשכונת "גנים" המתפתחת מופעל מיזם ייחודי של מיחזור מים אפורים, במסגרתו מוזרמים מי האמבטיות מהדירות להשקיית שטחים ציבוריים ופחי האשפה לאיסוף הפסולת הביתית מוטמנים בקרקע. תספרו את זה לתושב תל אביב והוא יהפוך ירוק מקנאה.

היקפי פעילויות התרבות, פנאי וספורט של גני תקווה אינם אופייניים לישובים ומועצות אזוריות בסדר גודל הזה, כך שלא צריך לצאת לעיר הגדולה כדי לצפות בהופעות, בתערוכות, בהרצאות, להשתתף בחוגים או בפעילות ספורטיבית.

כיכר בוני העיר/קרדיט: Oschlick
 כיכר בוני העיר/קרדיט: Oschlick

מהר לפני שיגמר

מחירי הנדל"ן ביישוב נמצאים במגמת עלייה מתמדת וגבוהים בהרבה מהממוצע הארצי ואף מהממוצע באזור פתח תקווה. על פי אתר מדלן, מחיר דירה טיפוסי ביישוב באוקטובר השנה היה 2,024,000 שקלים, כאשר המחיר באזור פתח תקווה עמד על 1,406,000 והממוצע הארצי עמד על 1,202,000 שקלים.

מחקר שערך לאחרונה מרכז הבנייה הישראלי דירג את גני תקווה במקום השני בארץ בהיקפי בניית דירות חדשות ביחס למספר התושבים. לפי המחקר, נבנות ביישוב כ-850 דירות, שהן כ-57 דירות על כל 1,000 תושבים.

בחודשים האחרונים, בעת שענף הנדל"ן הישראלי התאפיין בהקפאה לקראת חוק מע"מ 0 שנגנז בינתיים, בגני תקווה העסקים המשיכו כרגיל. לפי מדלן, 95 עסקאות נחתמו במועצה המקומית גני תקווה בין מאי לאוקטובר השנה. המחיר הטיפוסי לדירה בתקופה זו עמד על 2,210,000 שקלים, ומחיר למ"ר היה 18,200 שקלים (כלומר 120 מ"ר בממוצע לדירה).

כל הדירות החדשות שנמכרו בתקופה זו היו בנות ארבעה חדרים ומעלה, נתון שהולם את מספר הילדים והמשפחות במועצה. והנה עוד נתון שכדאי לשים לב אליו: 71 אחוז מהדירות נמצאות בבעלות דייריהן. וזה לא שיש לנו משהו נגד שוכרים, אבל כמעט תמיד עדיף שכנים שהם בעלי דירות ולא שוכריהן. עניינים של אכפתיות וועד בית.

לפרטים אודות פרויקט מגורים חדש במחירי השקה בגני תקווה לחצו כאן